Orkla møter RBK!

12/02/2015

Orkla RBK 220715 3Orkla tar i mot Rosenborg på Orkdalsbanken Stadion onsdag 22.juli til en treningskamp som også blir debuten til RBKs nykomlinger Magnus Stamnestrø og Johan Lædre Bjørdal! Det er også klart at Orkla stiller med en interessant gjestespiller i dette oppgjøret!

Orklatrener Nils Arne Eggen presiserer at det er RBKs andrelag som kommer. A-laget møter KR Reykjavik i Europacup-kvalik dagen etter, men RBK stiller nok uansett et slagkrafttig lag på Orkdalsbanken Stadion. Vi får bl.a. se RBKs nykommere Magnus Stamnestrø (f. 1992) og Johan Lædre Bjørdal (f. 1986), som ikke er spilleklare til returmatchen mot KR. De får derfor sin Rosenborg-debut mot Orkla!

Det blir ekstra interessant å følge Magnus som er ekte hemnværing og har hatt sin fotballoppvekst i KIL/Hemne. Han har i tillegg toppfotballerfaring fra både Molde, Sogndal og Kristiansund BK, før han nå i sommer ble hentet til RBK. Listen over ex. KIL/Hemne-spillere som har tatt steget inn i toppfotballen, har etter hvert blitt lang, noe som ikke er overraskende. "Reproduksjon" av toppspillere er en del av fotballkulturen i KIL/Hemne og noe som klubben og fotballmiljøet i Hemne fortjener all mulig ros for! Samtidig er dette en inspirasjon for andre klubber og ikke minst bør det være motiverende også for unge fotballspillere i Orkdalsføret!

RBKs andre nykommer, Johan Lædre Bjørdal kommer fra dansk fotball og AGF Aarhus, men er født i Egersund og har spilt både for FK Tønsberg og Viking i norsk fotball. Så blir det spennende å se om han kan fylle Stefan Strandbergs sko som stopper i Rosenborg.

Stamnestro Laedre Bjordal Eggen RismarkOrkla stiller også forsterket til denne kampen. Christian Eggen Rismark spiller til daglig i Rødde (2.div), men skal i oppgjøret mot Rosenborg, spille for Orkla. Eggen Rismark er forsvarsspiller og kan spille både back og stopper. Han er venstrebent, duellsterk og fotballklok og har også ferdigheter til å bidra offensivt. Christian er som alle sikkert vet Nils Arnes barnebarn og nå får han altså sjansen til å spille mot Rosenborg med morfar som trener på sidelinjen!

På bildet ovenfor ser vi Lædre Bjørdal og Stamnestrø sammen med Stig Inge Bjørnebye i RBK. Eggen Rismark til høyre på bildet.

Ta turen til Orkdalsbanken Stadion onsdag 22.juli for å se RBKs nykommere bryne seg mot et Orklalag som ser lyst på høstsesongen og mulighetene for opprykk til 2.divisjon neste år!