Ingen tvil mot Selbu!

26/06/2015

20150626 211458Orklas damelag overbeviste stort når de slo Selbu hele 8-1 i kveld! Dermed tok laget sin tredje strake seier i kvinnenes 3.divisjon og klatret med det opp på tredjeplass etter halvspilt serie. Det var verdt litt jubel både for store og små!

I kampen mot Selbu åpnet Orklakaptein Anita Slupphaug Kjerstad med 1-0, før Marit Moen fulgte opp med 2-0 i en første omgang der Orkla viste seg som et atskillig bedre lag enn Selbu. Orkla satte også etter hvert inn den tredje scoringen. Denne gangen var det Randi Selbekk som var målscorer, for øvrig etter et mønsterangrep av hjemmelaget. 3-0 til Orkla var også stillingen når lagene gikk til pause på Orkdalsbanken Stadion.

20150626 201520Andre omgang fortsatte med en klar dominans til hjemmelaget, mens Selbu kun unntaksvis var farlige foran Orklakeeper Elise Aas. Mer scoringsjubel skulle det også bli for Orklajentene. Karianne Kulø (bildet nedenfor) headet inn en corner til 4-0 etter 54 minutter. Deretter reduserte Selbu til 4-1 på en av sine ytterst få sjanser, men bare minutter etterpå svarte Orkla og Marit Moen med å øke til 5-1.

20150626 205006Etter hvert ble det nesten bare ett lag på banen. Selbu klarte ikke å stå i mot og ballen befant seg stort sett på Selbus halvdel gjennom hele omgangen. Karianne Kulø sørget for 6-1 på straffespark etter 74 minutter, førøvrig hennes andre for kvelden. Bare noen minutter senere ble Marit Moen tre-målsscorer når hun økte til 7-1 etter flott spill av hjemmelaget (bildet nedenfor). Et fem-minutt før slutt satte også Karianne Kulø inn sitt tredje og Orklas åttende for kvelden.

20150626 210203Når dommeren blåste av etter 90 spilte minutter sto det dermed 8-1 i målprotokollen! En stor og sterk seier av et velspillende Orklalag der selvfølgelig veteranene er viktige - men også der mange unge spillere som Trine Sommervold (bildet nedenfor) viser at de tar nivået og sørger for en god bredde i Orklastallen. Dette var Orklajentenes fjerde seier i vårsesongen og med to uavgjorte og bare to tap, ligger laget på en flott tredjeplass nå når fotballferien starter!

20150626 204701Disse var i aksjon mot Selbu i kveld: Elise Aas, Siv-Merete Uthus, Lena Storbekken Sundli, Marianne Øien, Hege Solstad, Astri Fossen Haugen, Karianne Kulø, Emma Sæterbakk, Anita Slupphaug Kjerstad, Anna Andreassen, Randi Selbekk, Marthe Leinhardt Ingdal, Marit Moen, Trine Sommervold, Ingrid Aurora Gorset Belsås

Klikk her for alle resultater og tabell i 3.divisjon kvinner. Neste kamp for Orkla er borte mot tabelleder KIL/Hemne, fredag 21. august!