Seier over Ålen!

24/06/2015

20150624 194715Orklas damelag i 3.divisjon tok en ny 3-poenger når Ålen ble slått 3-1 hjemme på Orkdalsbanken Stadion i kveld. På bildet ser vi målscorerne Karianne Kulø, Marit Moen og Anita Slupphaug Kjerstad sammen med keeper Maria Staven Gjessing.

Orkla kom fra en 2-0 seier borte mot Tangmoen sist søndag og ville med seier mot Ålen klatre enda noen hakk på tabellen. Og det var Orkla som åpnet best hjemme på OBS i kveld når Marit Moen satte inn 1-0 i første omgang. Ålen utlignet til 1-1 like etterpå, noe som også sto seg til pause.

20150624 193637Helt i starten på andre omgang gikk Orkla på nytt opp i ledelsen. Denne gangen var det Karianne Kulø som sto for scoringen. Ålen hadde ikke mange store sjanse utover i andre omgang, men kampen hadde likevel nerve så lenge hjemmelaget ikke klarte å sette det avgjørende tredje målet. Mot slutten av kampen kom Orkla til flere store sjanser og det var veldig fortjent når Anita Slupphaug Kjerstad satte hjemmelagets tredje og avgjørende scoring bare et par minutter før slutt.

Med 3-1 mot Ålen avanserte Orkla ytterligere på tabellen. Klikk her for alle resultater og tabell i 3.divisjon kvinner. Neste kamp for Orkla er allerede førstkommende fredag 26.juni, hjemme mot Selbu!