Valset over Alvdal!

14/06/2015

20150614 171635Med tre scoringer i hver omgang, var det ingen tvil om hvor poengene skulle havne i dagens 3.divisjonsoppgjør mellom Orkla og Alvdal! Spiller nr. 18 på hjemmelaget, Tor Egil Johansen (17 år og 364 dager), debuterte fra start i dag og var en av Orklas toneangivende i 6-0 oppgjøret!

20150614 171055Etter en uavgjort, et tap og hele 9 baklengs i de to siste kampene, satte Orkla standarden fra start av i ettermiddagens oppgjør mot Alvdal hjemme på Orkdalsbanken Stadion! Joachim Elshaug åpnet det hele med 1-0 etter 11 minutter, når han sikkert satte ballen i mål etter å ha blitt satt opp i god posisjon på ca. 12-13 meter (bildet over). Den samme Elshaug økte også til 2-0 når 20 minutter var passert. Denne gangen stanget han en corner slått av Knut Kåre Brøndbo inn bak Alvdals keeper.

Etter dette kom det flust av gode sjanser til hjemmelaget, mens gjestene fra Alvdal knapt skapte en eneste halvsjanse. Orkla var både hurtige og presise i pasningsspillet sitt, noe som resulterte i at Alvdal ble for sent ute i de fleste situasjonene ute på banen. I tillegg var det god gammel standard over gjenvinningene til Orkla og da er det få lag i 3.divisjon som matcher laget. I dag var i hvert fall Alvdal i realiteten sjanseløse på poeng!

20150614 172850Orklas tredje scoring kom etter 29 minutter - og på nytt var det en presist slått corner fra Knut Kåre Brøndbo som ga scoring. Denne gangen var det Orklas toppscorer Arnstein Buøy som headet ballen i mål (bildet over), for øvrig hans niende for sesongen. I minuttene inn mot pause, produserer Orkla sjanse på sjanse, men verken spydspiss Erik Bjørkli Helgetun (bildet nedenfor), eller de andre Orklaspillerne lykkes i de avgjørende situasjonene.

20150614 172105Dermed sto det 3-0 etter en overbevisende første omgang av hjemmelaget, som for øvrig manglet både Hassan Halane og Sondre Sørløkk i startoppstillingen. I dag var disse to ikke nevneverdig savnet - spesielt ikke ettersom 1997-modellen Tor Egil Johansen gjennom hele kampen gjorde manns jobb både offensivt og defensivt! Også den nykomponerte forsvarsfireren med Thomas Kristiansen og Knut Kåre Brøndbo på backplass, samt Daniel Westerhaug Selbæk og Bendik Hellstrøm på stopperplass, viste solid og sikkert spill.

20150614 184857Andre omgang startet litt mer jevnspilt, men fremdeles nesten kjemisk fri for sjanser til bortelaget. Orkla er fremdeles aggressive og kommer til flere gode muligheter uten at ballen vil i mål. Så etter 65 minutter kommer kampens tredje dødballscoring. Og nok en gang er det en corner fra Knut Kåre Brøndbo som er opphavet til målfeiringen. Denne gangen er det stopper Bendik Hellstrøm (bildet over) som er siste Orklaspiller på ballen. Stillingen er nå 4-0!

20150614 182445Orkla stoppet ikke med dette. Bare 4 minutter senere er det klart for 5-0 når Arnstein Buøy snurrer rundt med Alvdalforsvaret før han setter sin tiende scoring for året (bildet over). Og godt og vel minuttet senere står det 6-0! Nå er det Håkon Sanden som er målscorer (bildet nedenfor). Og nok en gang er det Brøndbo som står for assisten, for øvrig hans fjerde målgivende i dagens kamp!

20150614 182604Orkla trykker på også de siste 20 minuttene av kampen og produserer gode muligheter på rekke og rad. Det blir imidlertid ingen flere scoringer, men 6 baller i nota og 0 baklengs holder i massevis på Orkdalsbanken Stadion i dag! En overbevisende forestilling av hjemmelaget, der spesielt førsteomgangen virkelig luktet svidd! Også siste halvdel av kampen står til absolutt godkjent og gjestene fra Alvdal ble gjort til statister foran et fornøyd hjemmepublikum.

20150614 182330Dagens Orklamannskap: Håkon Lilleås Næss - Thomas Kristiansen (John Isak Selbekk), Daniel Westerhaug Selbæk, Bendik Hellstrøm, Knut Kåre Aftret Brøndbo - Tor Egil Johansen, Steinar Gjersvoll, Arnstein Buøy - Håkon Sanden (Are Groven), Erik Bjørkli Helgetun (Martin Dybdahl), Joachim Elshaug.

Orkla er nå på andreplass i 3.divisjon, kun to poeng bak ledende KIL/Hemne. Det betyr at det fremdeles er skikkelig spenning i denne 3.div.avdelingen!

Klikk her for alle resultater og tabell i 3.divisjon avd. 9. Neste kamp spilles borte mot Kvik allerede førstkommende onsdag 17.juni kl. 18.15 på Ørn Arena, Lade. Neste hjemmekamp spilles søndag 21.juni kl. 17.00, mot Tynset!