Nedtur både for dame- og herrelaget i helga

08/06/2015

20150529 193012Orklas damer fikk det tøft i bortemøtet mot Markabygda i kvinnenes 3.divisjon. Det gikk heller ikke veien for herrelaget når de gjestet Raufoss2 i helga, men laget er likevel med helt i toppen av 3.divisjonstabellen.

Orklaguttene måtte ut på en ny, lang busstur når Raufoss2 var motstander inne i Raufosshallen. Det hele så lyst ut når Arnstein Buøy førte Orkla i ledelsen i starten av kampen. Erik Bjørkli Helgetun og Steinar Gjersvoll gikk i krigen og smelte til og vant en duell. Ballen havnet hos Sondre Sørløkk som rolig trillet den videre til Buøy som igjen enkelt trille inn 1-0 til bortelaget.

FB IMG 1433747625206Raufoss produserte etter dette flere gode sjanser og det var ikke ufortjent at hjemmelaget utlignet til 1-1 etter ca. 20 minutter. Orkla løftet seg etter dette, men kunne ikke forhindre at Raufoss2 scoret nok en gang, slik at pauseresultatet sto 2-1 til hjemmelaget.

Orkla åpnet andre omgang bra, men kom ikke til mer enn et par halvsjanser. Raufoss 2 øker til 3-1 etter 63 minutter på en godt slått corner.Og bare minuttet etterpå står det 4-1 etter ikke alt for godt forsvarsspill av Orklalaget. Etter dette tar Raufoss2 totalt styringen i kampen. Det hele roer seg mot slutten, uten at Orkla klarer å redusere. Kampen ender derfor med Orklatap 1-4. Klikk her for alle resultater og tabell i 3.divisjon avd. 9. Neste kamp spilles hjemme mot Alvdal søndag 14.juni kl. 17.00!

Orklas damelag har hatt en grei start på sesongen og skulle sist fredag ut mot Markabygda, som er et av bunnlagene i kvinnenes 3.divisjon. Orkla ledet 2-1 i fredagens kamp, men hjemmelaget snudde dette til 3-2 før pause. I andre omgang økte Markabygda til 4-2, før Orkla reduserte til 4-3. Flere mål ble det ikke og dermed ble det seier til Markabygda 4-3!

Klikk her for resultater og tabell i kvinnenes 3.divisjon. Neste Orklakamp er hjemme mot Ålen fredag 12.juni kl. 19.30!