Straffescoring ga uavgjort mot Sokna!

29/05/2015

20150529 205313Karianne Kulø var sikker fra straffemerket og utlignet til 3-3 for Orkla når det sto igjen 20 minutter av kveldens oppgjør mot Sokna i kvinnenes 3.divisjon. Før det hadde hjemmelaget mistet en 2-0 ledelse ved å slippe Sokna alt for lett til ved et par anledninger. Poengdeling er likevel absolutt godkjent av Orklajentene!

Både Orkla og Sokna sto før denne kampen med 4 poeng på 3 kamper. Det var derfor forventet et jevnt og spennende oppgjør på Orkdalsbanken Stadion, noe som også ble en realitet!

20150529 193750Orkla åpnet best og lagets kaptein Anita Slupphaug slo til allerede i det sjuende minuttet når hun banket inn 1-0 (bildet over) etter en svak igangsetting av Sokna. Anita var for øvrig svært aktiv gjennom hele kampen og viste at hun fremdeles har både ferdigheter og løpsstyrke til å styre spillet hos Orkla. Absolutt en av Orklas beste - om ikke den beste - i kveldens kamp!

20150529 194422Selv om hjemmelaget hadde et bra grep om kampen i starten, var Sokna godt med på notene og det var tydelig at de ikke hadde tenkt å gi seg selv om de fikk et tidlig mål i mot. Orklas forsvar sammen med keeper Elise Aas ryddet imidlertid opp i det som kom av forsøk fra bortelagets side. Samtidig viste Orkla godt offensivt spill bl.a. på høyresiden ved Randi Selbekk (bildet over). Dette resulterte i flere gode avslutningsmuligheter, men jentene lyktes ikke med å få ballen bak Soknas keeper.

20150529 200524En stor halvtime var passert når Orkla rullet opp et flott angrep på venstresiden. Ballen gikk inn i midten der den ble lagt presist tilbake til Karianne Kulø som fra 20 meter klinket ballen i mål til 2-0 (bildet over). Et flott angrep og en fortjent ledelse til hjemmelaget!

Sokna resignerte heller ikke nå og kom raskt tilbake når de reduserte til 2-1 på et langskudd bare minuttet etter Orklascoringen. Og scoringen var heller ikke helt ufortjent etter spill og sjanser. Flere mål ble det ikke før hvilen og dermed gikk lagene til pause på stillingen 2-1, noe som ga et greit bilde av kampforløpet så langt.

Orkla åpnet andre omgang ukonsentrert og fikk en Soknascoring i fleisen allerede i omgangens første minutt. Og bare et par minutter etter dette, misset Orkla i oppspillsfasen og ga mer eller mindre bort ballen til Sokna som selvfølgelig gladelig tok imot og gikk opp i ledelsen 3-2. Etter dette var bortelaget toneangivende og Orkla ble presset bakover på banen og kom kun til noen kontringsmuligheter.

20150529 204657Sakte men sikkert fikk Orkla igjen løftet spillet høyere på banen og kom mer med i kampen. Det ble jobbet godt i midtbaneleddet og flere ganger ble en aktiv Marit Moen (bildet over) satt opp på Orklas venstreside, men det siste lille ekstra manglet. Hjemmelaget var i denne perioden også farlige på flere dødballer uten å lykkes helt med den siste touchen.

20150529 20531769 minutter var spilt når Orkla trykket på inne i Sokna-boksen. Dette endte med at en Soknaforsvarer handset og dommeren pekte helt riktig på straffemerket. Her var Karianne Kulø sikker som banken og klinket straffen inn til utligning 3-3!

Orkla satset nå skikkelig på flere scoringer og Karianne Kulø kunne blitt tre-målsscorer og matchvinner i det 79. minutt, når hun kom til en gedigen sjanse foran Soknaburet. Ballen havnet imidlertid ikke i mål og det gjorde heller ikke flere andre gode Orklasjanser. Kampen ebbet derfor ut med 3-3 og poengdeling etter et tett, jevnt og bra oppgjør mellom to fysisk sterke lag.

20150529 204941Også i kveld kunne Orkla presentere en nykomling! Ingrid Aurora Gorset Belsås (i kamp om ballen, til venstre på bildet over) debuterte for Orkla etter å ha kommet fra Buvik denne uka! Og Ingrid Aurora gjorde en god debut i Orklatrøya!

Følgende Orklaspillere var i aksjon mot Sokna: Elise Aas, Sigrun Larssen Volden, Lena Storbekken Sundli, Marianne Øien, Vigdis Hollakleiv, Astri Fossen Haugen, Karianne Kulø, Emma Sæterbakk, Randi Selbekk, Anita Slupphaug, Marit Moen, Ingrid Aurora Gorset Belsås, Trine Sommervold.

Klikk her for resultater og tabell i kvinnenes 3.divisjon. Neste Orklakamp er borte mot Markabygda fredag 5.juni!