Seier mot Faaberg på bortebane!

23/05/2015

DSC 0030 2Orkla sikret seg 3 nye poeng når Faaberg ble slått 2-1 på bortebane i dag! Sondre Sørløkk (arkivbilde) ble matchvinner når han satte ballen kontant i hjørnet etter en stor times spill! Steinar Gjersvoll førte Orkla opp i ledelse 1-0 etter et kvarter av kampen, før Faaberg kom tilbake og utlignet til 1-1 før pause.

Det ble et spennende oppgjør mellom Faaberg og Orkla på Jorekstad Match Kunstgress! Etter at Orkla satte inn 2-1 målet et kvarter ut i andre halvdel, ble det hektisk i sluttminuttene når hjemmelaget presset på for utligning. Orklaguttene sto imidlertid i mot og kunne juble for en ny 3-poenger når dommeren blåste av etter 96 (!) minutters spill!

Kampen åpnet rolig i finværet på Jorekstad og det skjedde ikke mye før Orkla fikk en corner etter 14 minutter. Faaberg klarer ikke å rydde unna og ballen havner ute hos Orklas kaptein Steinar Gjersvoll, som klinker til og sender ballen kontant i krysset til 1-0! Orkla fulgte opp med noen flere gode sjanser etter dette, men verken gode dødballer fra Knut Kåre Brøndbo eller andre brukbare muligheter resulterte i flere Orklascoringer.

Orkla leverte ingen stor førsteomgang og slet med upresise pasninger og småslapt forsvarsspill. Dette ga først hjemmelaget en god mulighet etter 39 minutter, før utligningen til 1-1 også kom like før pause. Orkla måtte ellers gjøre et bytte tidlig i første omgang når Håkon Sanden måtte ut med problemer i beina - og Joachim Elshaug kom inn.

Andre omgang fortsatte med rotete spill fra begge lag, før det hele tok av med en ny Orklascoring etter 66 minutter. Knut Kåre Brøndbo sendte i vei et godt innlegg som Erik Bjørkli Helgetun fikk stusset videre ut i feltet til Sondre Sørløkk, som setter ballen kontant i hjørnet til 2-1! Bare minuttet etter kom nok en gedigen Orklasjanse, men Joachim Elshaug satte ballen til side for mål alene med keeper.

Etter dette bølget kampen fram og tilbake med gode sjanser til begge lagene. Mot slutten trykker Faaberg på for utligning, samtidig som også Orkla får et par veldig gode muligheter. Det hele roer seg imidlertid ned og dommeren blåser for aller siste gang etter å ha lagt til hele 6 minutter!

Ingen stor fotballkamp av Orkla i følge rapportene, men guttene er selvfølgelig likevel fornøyd når det blir seier! Dermed returnerer Orkla fra Faaberg med 3 nye poeng og holder avstanden opp til tabelleder KIL/Hemne, som i dag slo Kolbu 4-0 på bortebane.

Dagens Orklamannskap: Håkon Lilleås Næss - John Isak Selbekk, Øystein Berdal, Daniel Westerhaug Selbæk, Knut Kåre Aftret Brøndbo - Sondre Sørløkk, Steinar Gjersvoll, Hassan Halane - Håkon Sanden (Joachim Elshaug), Erik Bjørkli Helgetun, Arnstein Buøy. Ubenyttede innbyttere: Even Rønningsbakk, Abdikadi Mohammed, Thomas Kristiansen, Tor Egil Johansen

Klikk her for alle resultater og tabell i 3.divisjon avd. 9

PS! Neste kamp spilles hjemme mot Kolbu lørdag 30.mai kl. 16.00!