Uavgjort for damene mot NTNUI!

23/05/2015

20150522 2124051Det så lenge ut til at Marianne Øien og Orklas damelag skulle ta en 3-poenger hjemme mot NTNUI fredag kveld. En sen scoring av bortelaget førte imidlertid til at jentene måtte nøye seg med uavgjort!

Orklas damelag startet sesongen litt skuffende med et klart tap for KIL/Hemne, men løftet seg skikkelig i forrige serierunde med seier borte over Orkanger. Det var derfor forventninger til fredagens kamp mot NTNUI hjemme på Orkdalsbanken Stadion!

Oppgjøret mot studentene fra Trondheim skulle vise seg å bli både jevnt og spennende. Orkla var solide bakover og hadde også bra tak på kampen spillemessig, men slet med å få dette omsatt i scoringer. Like før pause skulle det likevel bli grunn til å juble for hjemmelaget. Og det var en av kveldens beste spillere, Marianne Øien som sørget for det, når hun headet en corner inn til 1-0 for Orkla!

De fleste på Orkdalsbanken Stadion håpet nok at denne scoringen skulle bli kampens eneste, men så bare noen minutter før slutt kom det en sjelden glipp i Orklaforsvaret. Dette utnyttet gjestene NTNUI godt og satte inn utligningen til 1-1. Ikke helt ufortjent etter spill og sjanser, men det var likevel litt surt for Orklajentene å miste 2 poeng helt på tampen. God innsats og periodevist godt spill, gjør at Orkla likevel ser positivt på kampene framover!

Disse var i aksjon mot NTNUI: Hanne Sørgård Lid - Sigrun Larssen Volden, Lena Storbekken Sundli, Marianne Øien, Hege Solstad (Vigdis Hollakleiv) - Astri Fossen Haugen, Karianne Kulø, Emma Sæterbakk (Anita Slupphaug) - Frøydis Hollakleiv, Anna Andreassen, Randi Selbekk. Ubenyttede innbyttere: Ronja Frost Schjerve, Charlene Snildal, Marthe Leinhardt Ingdal, Elise Aas

Klikk her for alle resultater og tabell i 3.divisjon kvinner. Neste kamp for Orkla er fredag 29.mai, hjemme mot Sokna!