- Fotballgleden og miljøet det viktigste for Orkla3!

21/05/2015

20150520 201400

Orkla 3 i 6.divisjon møtte onsdag kveld Sandstad/Hitra2 hjemme på Orkdalsbanken Stadion. Bortelaget er nok et av de bedre lagene i avdelingen og ble et par hakk for sterke for kveldens Orklamannskap, uten at guttene av den grunn mister motivasjonen og gleden ved å spille fotball!

Orkla3 består totalt av godt over 40 spillere som i varierende antall møtes til trening 1-2 ganger i uka og spiller kamper i 6.divisjon. Der har guttene så langt i årets sesong spilt fire kamper og står med 1 seier og 3 tap. Seieren kom for øvrig mot Byneset2 i en spennende kamp der Arne Martin Nordvik scoret det avgjørende 3-2 målet mindre enn 10 minutter før slutt.

- I likhet med andre fotball-lag, så går også Orkla3 på banen for å vinne fotballkamper, men samtidig er ikke seier eller tap det som betyr aller mest for disse guttene, sier Orkla3 sin "manager" Rune Trygg Andersen. Rune har stått i spissen for dette laget i mange år og har sørget for å bygge opp et godt sosialt miljø der fotballopplevelsene på trening og i kamp, samt det å ha tilhørighet til en klubb og et lag, er det som holder gruppa sammen.

Med over 40 spillere i gruppa, er det er ingen tvil om at Orkla3 er et populært fotballtilbud! Aldersspennet er fra 17 til 37 år og med familie, jobb og studier, kan treningsoppmøtet være noe ustabilt. Som regel er det likevel minst 18-20 spillere på trening og det hører også med til historien at enkelte av spillerne pendler fra Trondheim til treninger og kamper med Orkla3! De aller fleste gangene er det derfor ikke noe problem å stille mannskap til kampene. - Noen ganger må vi til og med sette igjen spillere hjemme så lenge maks.antallet i en kamptropp er på 18 spillere, sier Rune Trygg.

Miljolaget 2013 2Det har nok blitt atskillig flere tap enn seiere for Orkla3 de siste sesongene, men i fjor havnet laget på en absolutt respektabel 8.plass av 10 lag i 6.divisjon, med 3 seiere på 15 kamper. Og i år er altså den første seieren allerede i boks! Orkla3 spiller hjemmekampene på Orkdalsbanken Stadion eller i Idrettsparken og manageren lover kaffe til alle som tar en tur for å heie på guttene! Bildet over viser laget i en av kampene i 2013-sesongen.

Orkla er veldig fornøyd med å ha en slik spillergruppe i klubben! Orkla3 er helt i tråd med klubbens mål om å gi et fotballtilbud også til spillere som ikke har all verdens ambisjoner, men som har en naturlig tilknytning til Orkla FK og er glad i å spille fotball! Orkla3-gjengen er dessuten en viktig ressurs i klubben for å holde hjulene i gang - og guttene stiller ofte opp som mannskap på hjemmekamper, på dugnader, eller bidrar på andre måter i Orkla. Rett og slett en ansvarsfull og fin gjeng som er flotte representanter for Orkla Fotballklubb!

20150520 202717Onsdagens kamp mot Sandstad/Hitra2 startet uten at noen av lagene klarte å tilrive seg noe markert overtak. Orkla hang godt med gjennom hele første omgang mot et bortelag som også mønstret noen spillere fra Hitras lag i 4.divisjon. Orkla3 produserte ikke veldig mange klare målsjanser, men hadde noen farlige cornere og et par gode avslutninger uten at det ga uttelling. Omgangens eneste scoring kom etter 23 minutter, når Orklas ellers gode keeper Mikael Paulsen, feilberegnet et skudd fra relativt langt hold. Dermed var det bortelaget som gikk til pause med ledelse 1-0.

20150520 205310Sandstad/Hitra2 gikk også opp til 2-0 og 3-0 i andre omgang, før Orkla reduserte til 3-1 ved Bendik Kristensen. Helt på tampen av kampen økte så bortelaget til 4-1, før de også satte inn sitt femte for dagen på overtid. Orkla3 måtte derfor tåle et 1-5 tap mot en motstander som nok var et hakk eller to bedre. Kjenner vi Orklaguttene rett, rister de imidlertid fort av seg dette og ser fram mot neste kamp!

20150520 203538Dagens Orklagutter: Mikael Paulsen, Dervis Balik, Oddvar Reiten, Stefan Halvardsson Fjeldheim, Grunde Wolden, Anudith Elshaugmo, Arne Martin Nordvik, Geir Bjørkli Bryne, Joachim Width, Marcus Karlsen, Fredrik Thomassen Røhme, Vegard Berg Vuttudal, Bendik Kristensen, Sturla Fagerli Larsen, Christian Rindal Hoel, Johan Kristoffer Kvam, Inge Stengel, Jonas Almli.

Orkla3 spiller sin neste kamp fredag 29.mai, borte mot Utleira. Klikk her for alle resultater og tabell i 6.divisjon avd. 5!