3 poeng og god kontroll mot Ranheim2!

19/05/2015

DSC 0054Orkla slet en smule i første omgang, men giret opp etter pausen og gjennomførte en solid kamp hjemme mot Ranheim2 på Orkdalsbanken Stadion. På bildet har Arnstein Buøy (nr. 7) akkurat stanget inn 2-0 litt ut i andre omgang.

Ranheim2 stilte med et ungt, men godt besatt lag i kveld på Orkdalsbanken Stadion. Blant mange unggutter hadde bortelaget også mikset inn noen mer rutinerte spillere som keeper Even Barli, midtbanespiller Asgeir Snekvik og angriper Ørjan Børmark Bye. Ranheim2 viste da også i starten på kampen at de hadde til hensikt å selge seg dyrt mot et Orklalag som strengt tatt trengte alle tre poengene for å henge med helt i toppen av tabellen.

DSC 0027Nesten 250 tilskuere fikk se lagene bruke de første minuttene av kampen til å kjenne litt på hverandre. Ranheim slo mye langt i starten, mens Orkla slet med offensiv rytme og presisjon i pasningsspillet sitt. Etter hvert kom hjemmelaget til flere halvbra muligheter, men det skulle gå 25 minutter før publikum kunne juble for scoring. Og den kom etter god hjelp fra bortelaget, når en arbeidssom og våken Erik Bjørkli Helgetun snappet et løst tilbakespill fra en Ranheimforsvarer og satte ballen enkelt i mål. Det var verdt en salto mente Orklas toppscorer (bildet over)!

Ranheim fortsatte å slå mye langt og kom til noen farligheter foran Orklaburet, men det var først helt på tampen av første omgang at hjemmelagets målvakt Håkon Lilleås Næss måtte ta fram sitt aller beste for å hindre Ranheimscoring. Og det var Ranheims angriper Ørjan Børmark Bye som var nærmest for gjestene, men altså uten å lykkes. Lagene gikk derfor til pause med 1-0 til Orkla, men det hadde nok ikke vært noe å si på om også Ranheim hadde stått med scoring etter en relativt jevnspilt omgang.

20150519 200629I andre omgang justerte Orkla opp tempo både med og uten ball og etter hvert som kampen utviklet seg, ble det store forskjeller på lagene. Ranheim slet med å få etablert noe særlig spill og var sjelden på visitt foran hjemmelagets mål. Orkla kontrollerte derfor kampen relativt greit og fikk også den viktige andrescoringen et lite 10-minutt ut i omgangen. Denne var det Arnstein Buøy som sto for, når han etter 52 minutter headet en corner fra Knut Kåre Brøndbo kontant i mål (bildet over)!

DSC 0086Etter dette styrte hjemmelaget kampen helt og fullt. Når Orkla trykket skikkelig til i duellene og samtidig satte fart på ballen offensivt, hang ikke det unge Ranheimlaget med. Dette resulterte i flere gode Orklasjanser, men enten sto Ranheimkeeper Even Barli i veien (bildet over), eller så ble det litt for upresist og ubesluttsomt av Orklaguttene. Ranheim på sin side skaper nesten ingen ting i andre omgang, med unntak av et skudd og et par cornere som ikke førte til noe som helst. Kampen endte derfor med seier 2-0 til Orkla!

20150519 205002Orkla gjennomførte dermed en absolutt godkjent kamp, noe også Nils Arne Eggen var godt fornøyd med. På bildet ser vi Nils Arne sammen med debutantene Tor Egil Johansen og Øystein Berdal, samt kaptein Steinar Gjersvoll. Og med tre nye poeng i dag, har Orklaguttene godt heng på tabell-leder KIL/Hemne. Etter 6 spilte kamper står KIL/Hemne med 16 poeng, Gjøvik-Lyn2 på andreplass har 15 poeng, mens Orkla følger like bak på tredjeplass med 13 poeng!

Klikk her for alle resultater og tabell i 3.divisjon avd. 9

Dagens Orklamannskap: Håkon Lilleås Næss - John Isak Selbekk, Stig Sandø (Øystein Berdal), Daniel Westerhaug Selbæk, Knut Kåre Aftret Brøndbo - Sondre Sørløkk, Steinar Gjersvoll, Hassan Halane - Håkon Sanden (Joachim Elshaug), Erik Bjørkli Helgetun (Tor Egil Johansen), Arnstein Buøy

PS! Neste kamp spilles borte mot Faaberg lørdag 23.mai kl. 16.00!