Møter Ranheim i NM G19 Telenor Cup!

22/05/2017

20170522 145227 2Orkla G19 møter Ranheim i 2.runde av årets NM G19 Telenor Cup! Dermed blir det reprise fra fjorårets 3.runde-kamp, der Ranheim etter en svært spennende kamp dro i land en knepen 4-3 seier. Ranheim som forøvrig er helt i toppen av OBOS-ligaen med A-laget sitt, stiller også i år et sterkt juniorlag og til denne cupkampen "makser" nok dessuten begge klubbene opp lagene sine med juniorer som også spiller seniorfotball!

Både Ranheim og Orkla spiller i 0.divisjon med sine G19-lag og har allerede møttes der en gang tidligere i år. I dette oppgjøret på Extra Arena var hjemmelaget Ranheim skarpest, når de snudde Orklaledelse 3-2 til seier 4-3 i løpet av de siste ti minuttene av kampen. Lagene skal møtes på nytt i 0.divisjon 19.august, denne gangen på Orkdalsbanken stadion.

Ranheim spiller som kjent i OBOS-ligaen med A-laget sitt og står så langt i sesongen med en imponerende kamprekke. Sist søndag ble Start sendt hjem med 0-1 tap og totalt står Ranheim uten tap på sine ni første seriekamper. Det holder til en solid andreplass i OBOS-ligaen! Orkla har på sin side slitt atskillig mere i debutsesongen i Norsk Tipping-ligaen. Etter å ha åpnet med 3 poeng mot Kolstad, har det blitt fem strake tap for Orkla, sist i lørdagens hjemmekamp mot Junkeren.

Orkla og Ranheim har de siste årene hatt tett kontakt, noe som bl.a. resulterte i Sondre Sørløkks overgang fra Orkla til Ranheim i fjor. Ranheim har uttalt at de har stor tro på den måten Orkla driver spillerutvikling og begge klubbene mener at et slikt samarbeid er en vinn-vinn situasjon.

Både Orkla og Ranheim Fotball har mange av de samme felles verdiene og det er selvfølgelig interessant for Orkla å få innblikk i hvordan Ranheim har utviklet seg fra en bydelsklubb til å bli en toppfotballklubb som kjemper i toppen av OBOS-ligaen! PS! Les mer om Sondre Sørløkks overgang til Ranheim, her!

Onsdagens cupkamp spilles på Orkdalsbanken stadion med avspark kl. 20.00 og blir garantert en tett og spennende match mellom to gode juniorlag. Lagene møttes også i fjor, den gang i cupens 3.runde der Ranheim trakk det lengste strået. Referat fra denne kampen kan du lese her! Ranheim ble forøvrig slått ut i 4.runde, når Rosenborg stakk av med seieren 3-1.

Velkommen til cupkamp på OBS mellom to av de beste G19-lagene i Trøndelag!