Kvinnespillere hedret for gode prestasjoner

26/11/2021

Denne uka hadde Orkla Fotballklubb sin årlige sesongavslutning. Den ble avholdt i Orkland Kulturhus, med nærmere 250 personer tilstede. Under avslutningen ble flere spillere hedret for gode prestasjoner gjennom sesongen.

Maria Landrø Monsen har hatt en fin sesong for Orkla kvinnelag i 3. divisjon. Etter å ha vært plaget med noen skader i løpet av de siste årene har Maria vært med på mange av kampene denne sesongen. Det har resultert i 5 scoringer for spilleren som har hatt spissplassen på kvinnelaget. I tillegg til de 5 scoringene i 3. divisjon scoret Landrø Monsen også et mål for Meldal/Orkla 2 i 4. divisjon. Maria Landrø Monsen ble toppscorer for Orklas kvinnelag i 2021.

PS! Marie Mortensen har også vært målfarlig denne sesongen. Marie scoret også 5 mål i 3. divisjon.

Synnøve Mjør Wingan har vært kaptein for Orklas kvinnelag denne sesongen. Hun har gått foran, ikke bare som en av de mest etablerte spillerne på laget, men også som en av de beste spillerne. Synnøve tar stort ansvar både for egen, og hele lagets innsats og utvikling. Hun stiller alltid opp for laget når noe skal gjøres, har høy frammøteprosent på treninger, og er også en av OFK-spillerne som har spilt flest kamper for samarbeidslaget Meldal/Orkla i 4.div. Under kamper går hun foran som et forbilde, med stor løpskapasitet, stor innsats og evnen til å holde hodet kaldt. Med dette drar hun med seg sine medspillere til å heve lagets prestasjoner.
I tillegg er hun alltid samarbeidsvillig og i godt humør, og det er en stor glede for støtteapparatet å samarbeide med henne. Synnøve Mjør Wingan ble kåret til årets spiller i Orkla FK sesongen 2021.

Gratulerer til våre dyktige kvinnespillere!

Maria Synnove november 2021