Kvinner senior ble årets lag i OFK 2023

11/11/2023

OFK kvinner seriemester 2023
Det har vært en artig og spennende sesong for mange lag i Orkla Fotballklubb. Under sesongavslutningen i Orkland Kulturhus fredag 10. november ble det gjort ekstra stas på ett av lagene i klubben.

Årets lag i Orkla Fotballklubb 2023 er Kvinner senior.

Ksr arets lag 2024

Orkla kvinner senior var helt suverene i sin 4. divisjonsavdeling. Seriemesterskapet førte OFK ut i kvalifisering om opprykk til 3. divisjon. I kvalifiseringen tapte Orkla første kamp 3-2 borte mot NTNUI. Det hele skulle avgjøres hjemme mot Sverresborg i Idrettsparken. Kvinnelaget vårt vant hele 10-0. Det ble opprykk og kretsmesterskap.

Dette ble lest opp under OFK sin avslutning i Kulturhuset fredag 10. november.

Årets sesong har vist at damelaget vårt hører hjemme i 3. divisjon. Med 61 poeng og 104 plussmål på 22 kamper, toppet laget tabellen med 15 poeng ned til nr. 2 etter grunnspillet i 4. divisjon avdeling 2! Siste hinder før opprykk var kvalik-kamper mot de 2 andre serievinnerne, der 2 opprykksplasser og KM-tittel lå i potten. Med solide 10 – 0 mot Sverresborg i den siste og avgjørende kampen, var opprykket i boks, og KM-pokalen sikret! Nærmere 30 spillere har bidratt med obligatoriske kamper for laget i år. Samtidig har samtrening med Jenter 17 bidratt til at det har vært store og gode treningsgrupper.Takk for god innsats og god innstilling fra dere alle! Trener- og laglederteamet ønsker også å takke alle som har møtt opp på kamper for å støtte oss, og ikke minst dere som har andre viktige roller på kampdager!

Begrunnelse for årets lag.

Med en imponerende seiersrekke i serien og evnen til å være best når det gjelder som mest i en avgjørende kvalik-kamp. Et godt kollektiv krydret med sterke enkeltspillere. Når dette også resulterte i et kretsmesterskap, ble sesongen komplett! Årets lag 2023 går til Kvinner senior!

Line Hoel Fossmo toppscorer 2023
Årets toppscorer Kvinner Senior med 38 mål - Line Hoel Fossmo!

Hun har scoret i alle turneringer/serier vi har spilt i denne sesongen. Gjennom sin posisjon som indreløper eller spiss har hun vist fram sin gode målteft, og mange motstandere har i år fått føle på hennes styrke og vilje til å score mål.

Ida L arets spiller 2023

Årets innsatspokal Kvinner Senior går til en treningsivrig jente som har godt humør og alltid yter 100% på treninger og i kamp. Er en liten "potet" på fotballbanen, og har vært innom de fleste posisjonene på banen i år, med unntak av keeperplassen.
Er alltid en av de første til å melde seg på trening på Spond. Hun stiller spørsmål hvis hun er usikker, og har et sterkt ønske om utvikling på fotballbanen. Har sammen med andre førsteårsseniorer også bidratt positivt på Jenter 17 ved flere anledninger i år.
Årets spiller for Kvinner Senior er Ida Ljøkelsøy!

Orkla Fotballklubb gratulerer spillere, trenere og øvrig støtteapparat for kvinner senior med en fantastisk sesong. En takk går også til alle som møter opp på kvinnelagets kamper. Dette blir om mulig enda viktigere neste sesong, når OFK på nytt skal prøve seg i den tøffe trønderske 3. divisjonsavdelingen!