Vant 2-1 mot studentene i Trondheim

03/10/2021

Orklas kvinnelag i 3. divisjon spilte søndag formiddag sin siste seriekamp i grunnspillet. Det var borte mot NTNUI på Lade. Orkla kom til kampen etter to strake seire på hjemmebane mot Vuku og Charlottenlund. NTNUI lå tre poeng foran Orkla med sine ni poeng. Seier for Orkla ville føre laget opp på samme poengsum som studentene. Uavhengig av resultat i kampen venter et sluttspill for å unngå nedrykk fra 3. divisjon. Divisjonen skal spisses fra 16 til 12 lag neste sesong. Det innebærer et høyere nivå på divisjonen, og det vil Orkla gjerne være en del av.

NTNUI Orkla 031021 02
Det var en vindfull formiddag på den åpne Ladesletta. Førsteomgangen på Lade var målløs. Orkla har strevd med å tette igjen bakover i høst. Null baklengs til pause var positivt for det unge Orkla-mannskapet.

NTNUI Orkla 031021 4
Orkla fikk en god start på andre omgang. Maria Landrø Monsen ga bortelaget ledelsen etter timen spilt på Lade. Dette ga laget virkelig tro på en ny seier og tre poeng. Innbytter Edel Bruholt økte ledelsen til 0-2 med rundt kvarteret igjen. Mot slutten av kampen reduserte NTNUI til 1-2 som også ble sluttresultatet. En fortjent seier til Orkla som styrte kampen i store perioder. Etter en tung start på høsten har kvinnelaget virkelig klart å snu trenden!

Resultater og tabell for 3. divisjon kvinner avdeling 1 ser du her.

Oppsettet for sluttspillet vil komme i løpet av kort tid. Med tre seire på rad har Orklas kvinnelag bra selvtillit foran de kommende kampene. Troen på fornyet kontrakt i en spisset 3. divisjon er god!

A6239F41 9546 4FE1 A312 35F2320CB4E3