Tok nytt steg mot fornyet kontrakt

18/10/2021

Orklas kvinnelag holder på med sluttspill for å kunne sikre seg plass i neste års 3. divisjon. Divisjonen skal spisses fra 16 til 12 lag i Trøndelag, og det gjør at flere lag enn normalt kommer til å rykke ned. Orkla fikk en god, men noe heldig start på sluttspillet hjemme mot NTNUI sist mandag. OFK vant kampen 3-2, etter at NTNUI kjørte kampen i store perioder. I kveld var det ny kamp borte mot KIL/Hemne 2. Andrelaget til KIL/Hemne stilte ikke til første kamp i sluttspillet borte mot Gimse. Den kampen ble da satt til Gimseseier 3-0. I kveld var Hemne-rekruttene tilbake til kamp mot Orkla. Med seier ville OFK ta et stort steg mot ny kontrakt i 3. divisjon. Med tap ville KIL/Hemne 2 melde seg på igjen.

KIL/Hemne sitt førstelag er i 1. divisjon. De kjemper en hard kamp for å holde seg i divisjonen. I grunnspillet brukte ikke KIL/Hemne så mange av sine antatt beste på andrelaget. Reservene på førstelaget ble ikke brukt på andrelaget. Ettersom 3. divisjon avgjøres med et sluttspill kunne ikke KIL/Hemne begynne å bruke førstelagsspillere for å berge sitt lag i 3. divisjon. Dette gir naturlig nok både Orkla og de andre lagene en større sjanse til å beholde sine plasser i divisjonen. Mandagens kamp i Hemne startet ganske jevnt målmessig, men etter hvert ble det det stor forskjell på lagene. Orkla tok ledelsen allerede etter 6 minutter, ved kaptein Synnøve Mjør Wingan. Marte Valstrand satte inn utlikningen for KIL/Hemne 2 etter 19 minutter. Orkla gikk opp i ledelsen igjen etter 37 minutter. Tiril Fagerholt Bakke satte ballen i mål for bortelaget. Få minutter senere økte Marte Bysting til 1-3. Marte har kommet tilbake på senhøsten etter å ha vært ute med sykdom. I andre omgang var det aldri tvil. Marte Bysting satte inn to nye mål, før Edel Bruholt satte inn 1-6. I sluttminuttene scoret Marie Gjelsten Mortensen. Orkla vant bortekampen mot KIL/Hemne 2 hele 1-7.

Kampfakta fra KIL/Hemne 2 - Orkla ser du her.

NTNUI og Gimse spilte senere mandag kveld. Den kampen vant NTNUI 4-1. Det betyr at Orkla, NTNUI og Gimse alle kan ende på 6 poeng.

Resultater og tabell i Orkla sin sluttspillgruppe ser du her.

Orklas siste kamp i sluttspillet er hjemme mot Gimse søndag 31. oktober klokka 16.00. Ta turen til Orkla Sparebank stadion, og støtt kvinnelaget i høstens siste kamp!

Orkla FK kvinner senior3