Kontinuitetsbærere gir seg

30/10/2021

Orkla Fotballklubb avsluttes sesongen 2021 med seier 7-3 mot Tynset på Orkla Sparebank stadion. Kampen markerte ikke bare slutten på sesongen. Den markerte også slutten på fotballkarrieren til to av de viktigste Orkla-spillerne de siste 10 årene. Steinar Wangen Gjersvoll spilte kampen mot Tynset, og scoret et av målene i kampen. Erik Bjørkli Helgetun er tidenes toppscorer for Orkla Fotballklubb, selv om den siste høsten ble preget av skade. Før lørdagens kamp ble Steinar og Erik takket av. De har begge betydd utrolig mye for laget og klubben vår(foto: Bjørg Schei).

Steinar Erik 2
Steinar Wangen Gjersvoll har vært Orklas selvskrevne kaptein i alle sesonger fra 2013. Han spilte i dag sin kamp nummer 167 for Orkla. Steinar har scora 33 mål, men det er som ballvinner på midtbanen han har utmerket seg. Vi visste at Steinar alltid ga alt og gikk foran som et godt forbilde. Han gjorde også en utmerket jobb med å holde laget sammen og motivert i korona-sesongen 2020. Tusen takk for alle magiske øyeblikk du har gitt Orklas tilhengerskare!

Steinar Erik 02
Erik Bjørkli Helgetun spilte for Orkla fra 2012 til i år. Han er den som har scoret flest mål for Orkla. Statistikken hans med 152 mål på 139 kamper for Orkla blir vanskelig å slå. På sine tre beste sesonger fra 2016 scoret Erik 100 mål på 83 kamper. I 2016 skåret han hele 42 mål. Fra 2019 har karrieren vært preget av skader og korona. Det er synd at du måtte gi deg uten å få vist hva du er god for denne sesongen. Tusen takk for alle gledesstundene du har gitt klubben!

Orkla Fotballklubb er veldig stolte av å ha hatt slike ressurspersoner i klubben vår over mange år. Vi ønsker dere begge velkommen tilbake i andre roller når dere er klare!