J19 med uavgjort i høstens første kamp!

26/08/2013

Kjempekamp av Orkla/Skaun J19 i sin første hjemmekamp for høsten, men det endte bare med 1-1 mot Oppdal. På bildet ser vi lagets nye keeper fra Voss Hanne Sørgård Lid sammen med målscorer Lina Marie Åsløkk til venstre og Siv-Merete Uthus til høyre.

Dette var en kamp Orkla/Skaun var spillemessig overlegen og spesielt i 2. omgang gjorde laget en kjempeinnsats med mange sjanser og fint spill.

Kampen begynner noe dårlig etter ett svakt tilbakespill som Oppdal setter i mål etter 4 minutter. Det blir raskt rettet opp av Lina Marie Åsløkk som setter ballen i mål etter 9 minutter. Da tar Orkla/Skaun over spillet og kommer til flere sjanser. Oppdal er farlige på noen kontringer, men Orkla Skaun får en stor sjanse etter 40 minutter hvor Siv-Merete Uthus legger inn til Lina Marie Åsløkk som setter ballen like utenfor.

2. omgang spiller jentene flott fotball og Oppdal har flaks som ikke får baklengsmål etter utallige skudd i stolpe/tverrligger/like utenfor. Vi får håpe på bedre uttelling senere og at de fortsetter å spille god og underholdende fotball.

De som spilte: Johanne Blekkan, Frøydis Hollakleiv, Gunhild Dalshaug, Siv-Merete Uthus, Anna Therese Willmann, Hege Monseth, Hanne Lid Sørgård, Lina Marie Åsløkk, Eli Mehlum, Hege Fossflaten, Ane Skjølberg, Eli Tretøy, Maria Andaas Kjøren, Kristine Tveitnes, Chalene Snilldal.

Til helga skal jentene på tur til Tolga på fredag og spille kamp der kl.19.00 og videre til Røros hvor de skal ligge over i idrettsparken. Lørdag skal de spille kamp mot Røros kl.15.00.