Hovedtrenere på plass for våre seniorlag

21/12/2023

Arnstein og Lars 2023
Orkla Fotballklubb kan nå bekrefte at Arnstein Røen (54) tar over hovedansvaret for menn senior, mens Lars Johan Vattengård (52) fortsetter som hovedtrener for kvinner senior!Dermed er hovedansvarlige for begge seniorgruppene på plass, noe klubben er veldig godt fornøyd med. Både Arnstein og Lars bidrar med lang erfaring og en solid fotballfaglig kompetanse – og vil underbygge Orklas mål om å rekruttere lokalt, både på spiller- og trenersiden.

Arnstein Røen har UEFA A-lisens og har også tidligere trent Orklas herrelag gjennom mange sesonger, flere av disse sammen med Nils Arne Eggen. Deretter ble det en periode i Ranheim som medtrener i Eliteserien, før han ble hovedtrener for Rosenborgs andrelag. Det siste året har Arnstein vært en del av Orklas Sportslige utvalg, i tillegg til at han bidro sterkt til herrelagets imponerende avslutning på årets sesong, noe som resulterte i fortsatt spill i 3.divisjon.
- Med stort sett samme spillergruppe som i år, ligger det godt til rette for at laget skal utvikle seg videre og bli et mer stabilt lag på dette nivået, sier Arnstein Røen om det som blir en ny periode som hovedtrener i klubben han selv også har spilt for.

Lars Johan Vattengård har UEFA B-lisens og har tidligere trent både Orklas herrelag og ulike aldersbestemte lag, før han foran fjorårssesongen gikk inn som hovedtrener for kvinnelaget. Det endte som kjent med opprykk til neste års 3.divisjon. Lars har også et betydelig antall kamper som aktiv spiller for klubben.
- Vi har et spennende lag på gang og med opprykket til 3.divisjon vil Orkla styrke posisjonen som et godt trøndersk utviklingsmiljø på kvinnesiden, sier Lars Johan Vattengård, som også spillergruppen sterkt ønsket skulle fortsette som hovedtrener inn mot neste sesong.

Arnstein og Lars presiserer at Orkla er en klubb for hele regionen og et naturlig valg for spillere med ambisjoner. Mulighetene i Orklas nedslagsfelt er store og begge trenerne er klar på at et godt samarbeid med naboklubbene også øker mulighetene for at Orkla skal lykkes. Klubben vil nå sammen med hovedtrenerne jobbe videre med å komplettere trenerteamene både på herre- og kvinnesiden.

Vi gleder oss til det som blir en svært interessant og spennende sesong, både for herrelaget i Norsk Tipping-ligaen og for kvinnelaget i Adressa-ligaen!