Gutter 16 ble årets Orkla-lag i 2022

31/10/2022

Det har vært en god og artig sesong for mange lag i Orkla Fotballklubb. Under sesongavslutningen i Orkland Kulturhus lørdag 29. oktober ble det gjort ekstra stas på ett av lagene i klubben.

Årets lag i Orkla Fotballklubb 2022 er Gutter 16

DSC 0085

Vi har mange gode kandidater til årets lag i 2022. Men det er ett lag som har hatt særdeles stor fremgang i år. De sto også for det som kanskje var sesongens mest oppsiktsvekkende prestasjon. Orkla måtte vinne over KIL/Hemne med åtte mål i vårsesongens siste kamp for å rykke opp til 1. divisjon. Med bare 10 spillere manglet de tre mål da det sto fire minutter igjen av kampen. Den siste scoringen kom i siste sekund av overtiden og opprykket var klart.

Orkla G16 har stilt med to lag denne sesongen, og mange av spillerne har vist fin framgang på sitt nivå. Uavhengig av divisjon har årets sesong bydd på gode opplevelser for mange av våre G16-spillere. G16 er årets lag i Orkla Fotballklubb.

DSC 0110
Trond Olsen, bedre kjent som «Ukkas», har gjort en strålende jobbe med å bygge selvtillit, skape samhold og utvikling i spillergruppa. De har trua på at alt er mulig, og da er det mulig. Denne sjarmerende gjengen har blitt klubbens snakkis og kjæledegger.

Gratulerer til Orkla Gutter 16. Lykke til med neste sesong, både til spillerne som tar steget til junior, og til spillerne som fortsatt har igjen ett år på G16. I tillegg vet vi at vi får opp en spennende gjeng fra G14. Vi ser allerede fram mot 2023 og ny fotballsesong!