G16 spiller 32 kamper

01/10/2020

Orkla Fotballklubb har 30 guttespillere i alderen 15-16 år. Det er den største spillertroppen vi har i Orkla FK, ved siden av juniortroppen. OFK stiller denne høsten med tre G16-lag i seriespill. G16-1 spiller i 0- divisjon, og får med det mange kamper på det høyeste nivået i Trøndelag. G16-2 spiller i 2. divisjon, en fin arena for mange av guttene i troppen. G16-3 spiller i 7er-serien, og også der er det mange jevne og artige kamper. Gjennom å ha tre lag på alderstrinnet kan Orkla FK gi et godt og differensiert tilbud, der alle guttene får minst en kamp per uke.

OFK Verdal G16
Når Orkla FK har tre lag i en aldersklasse er det krevende for trenere og lagledere å administrere kamper for alle lagene hver uke. Det blir mange ulike tropper, avhengig av hvem som er tilgjengelig, belastning, motstand og andre hensyn. Samtidig er det viktig for Orkla FK at alle spillere, uansett nivå, skal føle seg inkludert og delaktig. Orklas tre G16-lag spiller hele 32 kamper denne høsten, og fotballhverdagen er travel for både spillere og trenerteam. Det gjøres en stor jobb for å organisere treninger og kamper, til det beste for alle som spiller fotball.

Les mer om ungdomsfotball i Orkla Fotballklubb her.

OFK Verdal G16 02