Framgang tross tap

29/08/2021

Orklas kvinnelag i 3. divisjon fikk en tung bortekamp mot Tiller sist mandag. Tiller vant 7-0, etter en kamp der OFK i realiteten ikke hadde mulighet på poeng. Fredag var det nye muligheter med hjemmekamp mot Steinkjer. Denne kampen ble spilt på Glimt Stadion på grunn av Orkdalscup på Orkla Sparebank stadion.

Her er en rapport fra trenerteamet for kvinner senior.

Vi var svært spente på nivået til Steinkjer, men det viste seg raskt at vi kunne være på talefot med dem. I en forholdsvis jevnspilt kamp tok Steinkjer ledelsen i det 16 min, men vi utlignet i det 24 min. Vår scoring kom etter «klabb og babb» i feltet, men scoring er scoring. Deretter tok Steinkjer på nytt ledelsen, og var dermed i føringen med 1-2 til pause.
Etter pause scoret Steinkjer på nytt, men selv på stillingen 1-3 fortsatte våre spillere å kjempe, og fikk betalt med godt spill og redusering til 2-3, 10 min før slutt.
Håpet om poeng ble med det tent igjen, men dessverre satte Steinkjer «spikeren i kista» og gikk opp til 2-4 i det 87 minutt, noe som også ble sluttresultatet.
Oppsummering av kampen er at vi i perioder klarer å holde ballen i laget og spille oss framover på banen, og kampen er i disse periodene jevnspilt.
Vi ser imidlertid at vi i mange situasjoner gjør det for vanskelig for oss selv med å spille for trangt, slå ball til feilvendt spiller, og får med det balltap, noe som igjen fører til overganger for motstanderen. Vi noterer oss også at vi ikke er tøffe og pågående nok i feltet, verken i forsvar eller angrep.
Vi mener likevel at denne kampen var et steg i riktig retning, både ved at mange spillere har mange gode prestasjoner, og at vi som lag i perioder er i stand til å etablere spill med ballen i laget.

Neste kamp er hjemmekamp på OSS mot Charlottenlund torsdag 2 september. Ta turen til Orkla Sparebank stadion og støtt vårt kvinnelag!

Orkla Steinkjer 270821 01