Fortjent Meldalseier i nabooppgjøret!

10/08/2013

Svakt forsvarsspill og enkle baklengsmål ødela for Orkla i nabodysten borte mot Meldal. Den endelige avgjørelsen kom i det 90. minutt, når Meldal satte inn 4-3 foran over 400 tilskuere på kunstgresset på Løkken.

Det startet så bra for Orkla når lagets nye spiss Roy Bolme fikk vendt opp og nådeløst satte inn 1-0 mot gamle lagkamerater bare 2 minutter inn i kampen. Dette skulle bli begynnelsen på en målrik kamp som virkelig ga de mange publikumerne valuta for pengene. Det lå i kortene at Meldal var topp motivert foran oppgjøret og når Orkla ikke maktet å følge opp den gode innledningen, grep hjemmelaget sjansen.

Etter 7 minutter ble Meldals Erik Skjevdal spilt gjennom, men en god Orklakeeper Håkon Næss fikk slått ballen til corner. Corneren resulterte i ping-pong-spill inne i feltet som endte med at ballen ble reddet på streken av en Orklaforsvarer. Meldal så nok allerede nå at det var sjanser til å hamle opp med et Orklalag som ikke har imponert i det siste.

Etter 16 minutter kom utligningen. Vidar Røttereng utnyttet svakt forsvarsspill hos Orkla og banket ballen i mål til 1-1. Og det ble ikke bedre for Orkla når innbytter Joakim Sve var uheldig og satte ballen i eget mål etter 22 minutter. 2-1 var også pauseresultatet etter en tildels rotete forestilling av Orkla, samtidig som Meldal jobbet iherdig og stadig vekk skapte problemer for Orklaguttene.

I starten av 2.omgang var Orkla det førende laget, men det ble ofte for mange ballberøringer og dermed ikke nok tempo i spillet til at bortelaget klarte å ta noe klart initiativ i kampen. Etter halvspilt andreomgang kom likevel utligningen, når Emil Lynum dro seg fri på 16-meteren og klinket ballen inn til 2-2.

Publikum fikk nå virkelig oppleve en hektisk og spennende avslutning. 8 minutter før slutt utnyttet Erik Skjevdal et uoppmerksomt Orklaforsvar og satte inn 3-2. Deretter var det Orklas Håkon Sanden som slet seg gjennom Meldalforsvaret og utlignet til 3-3. Da var det spilt 88 minutter, men kampen var ikke ferdig... Avgjørelsen kom i siste ordinære spilleminutt når Håkon Næss i Orklaburet rotet det til og serverte ballen på sølvfat til Meldals innbytter Eivind Lilleås, som enkelt satte inn 4-3. Det ble også sluttresultatet.

Orkla kan ikke være fornøyd hverken med resultat eller prestasjoner i dagens forestilling. Dårlig kollektivt spill både offensivt og defensivt ispedd avgjørende personlige feil, gjorde det vanskelig å hamle opp med et godt organisert og ikke minst viljesterkt Meldallag. Vi gratulerer derfor Meldal med årets første poeng, noe som absolutt var fortjent i et tett og spennende lokaloppgjør!

Klikk her for tabell i 3.divisjon avd. 10. Neste kamp for Orkla er hjemme mot NTNUI søndag 18.august kl. 18.00.

Dagens Orklamannskap: Håkon L. Næss - Kim Kielland (Joakim Sve), Erik B. Helgetun, Torodd Asphjell, Knut Kåre Brøndbo - Arnstein Buøy (Sondre Sørløkk), Steinar Gjersvoll, Are Groven (Joachim Elshaug) - Emil Lynum, Roy Bolme, Håkon Sanden