Første kontakttrening på 7 måneder

14/10/2020

Denne uka kunne herrelaget til Orkla Fotballklubb igjen trene med kontakt. Siden Norge ble stengt ned på grunn av Korona 12. mars har det vært utfordrende å drive med breddefotball. En stund var det totalt treningsforbud. Etter hvert ble det åpnet for trening uten kontakt. Nå fra 12. oktober kan herrelaget i 3. divisjon trene som normalt. Det samme gjelder for damelaget til OFK, som også spiller i 3. divisjon.

OFK 121020 05
Dette er et bilde som vi i OFK har ventet lenge på. I høst har ungdomsfotballen i Orkla FK rullet tilnærmet normalt, mens herrer og damer senior har måttet vente. Å komme i gang med ordinære treninger på denne siden av nyttår var viktig med tanke på å beholde motivasjon, og med tanke på forberedelsene til neste sesong.

OFK 121020 04

Vi vet lite om fotballsesongen 2021, og om hvordan det blir med kamper for seniorlag. Herrelaget vårt i 3. divisjon berget på heldig vis plassen i 2019, og vi hadde sett fram til 2020-sesongen. Nå som det ikke ble noen kampsesong er det vanskelig å vite hvor vi står i forhold til andre lag på vårt nivå. Trening er uansett det som må til for å kunne få framgang. Herrelaget til Orkla FK har jobbet godt under Korona-perioden, og det har vært imponerende oppmøte tross begrensninger i treningsformer, og mangel på kamper.

OFK 121020 01
Erik Bjørkli Helgetun og Gøran Aakerholm har god grunn til å smile. Fotball er alltid artig, men aller artigst når man får spille!