Første hjemmekamp for G19 i 1.divisjon!

21/08/2013

I kveld spiller Orkla G19 (bildet) høstens første hjemmekamp i 1.divisjon! Motstander er Verdal og kampen spilles på Orkdalsbanken Stadion kl. 19.30. Det spilles også flere andre Orklakamper i kveld der både J13, G14, Orkla2 i 6.divisjon og Meldal/Orkla2 G19 skal i aksjon.

Juniorguttene vant som kjent sin 2.divisjonsavdeling i vår og spiller i 1.divisjon nå i høst. De åpnet høstsesongen borte mot Levanger i forrige uke med tap 2-3 etter å ha spilt en god kamp. Det sto 0-0 til pause og Levanger gikk opp til 3-0 før Orkla svarte. Først reduserte Arne Martin Nordvik til 3-1 på straffe. Deretter satte Bruno Gartenbach inn 2-3, men dessverre ble det ikke uttelling flere ganger selv om Orkla trykket bra på mot slutten.

I kveld er altså Verdal motstander og det blir spennnende å se om guttene klarer å matche nordtrønderne som normalt stiller sterkt i G19-klassen. En rekke gode motstandere står for tur utover høsten og Orkla med mange førsteårs juniorer vil nok få det tøft i en del av disse kampene. Likevel blir dette god matching og verdifull erfaring å ta med seg i den videre utviklingen for disse guttene.

Samarbeidslaget Meldal/Orkla2 i G19-klassen spiller også kamp i kveld. Malvik er motstander på Heggøya og avspark er kl. 19.30. Dette er høstens andre kamp for dette laget, som åpnet med en sterk 4-1 seier borte mot Kolstad i forrige uke.

I tillegg spilles det en spennende - og kanskje også avgjørende - 6.divisjonskamp i kveld. Orkla har en klar målsetting å rykke opp til 5.divisjon med Orkla2, noe laget foreløpig ligger godt an til å klare. Laget topper tabellen 3 poeng foran Orkanger2 som har 1 kamp mer spilt. I kveld er det nettopp nabo Orkanger2 som står for tur. Kampen spilles i Idrettsparken kl. 18.00.

Også Orkla G14 skal møte Orkanger i kveld i sin 2.divisjonsavdeling. Her er det avspark kl. 19.30 på Orkla Kunstgress. På jentesiden skal J13 i aksjon med Rindal som motstander på Orkdalsbanken Stadion kl. 18.00.

Orklaspillerne setter pris på støtte fra sidelinjen. Vi oppfordrer derfor alle Orklasupportere til å følge lagene våre i høst!