Flere Orklakamper i kveld

19/08/2013

Det har vært spilt flere Orklakamper i kveld. Gutter 16 møtte Rindal (bildet), noe som skulle bli en fartsfylt og målrik kamp. Også Orklas damelag var i aksjon og åpnet høstsesongen på en overbevisende måte!

Orkla G16-1 gjorde en god kamp hjemme mot Rindal i kveld og kunne gå av banen med en fortjent 6-3 seier. Kampen ble spilt på Orkla Kunstgress og åpnet med jevnt spill. Orkla tar over spillemessig etter hvert og scorer i det 21. spilleminutt. Målet kommer etter en corner som John Grønvold setter i mål. Etter 28 min utligner Rindal til 1-1.

Orkla spiller fremdeles bra, men Rindal er farlig til tider. Etter 30 min får Orkla frispark fra ca 20m som Emil Haugen setter like over. Rindal får frispark som de setter i mål etter 32min. Orkla spiller bra og har flere muligheter for å utligne før omgangen er over, men stillingen blir 1-2 til pause.

Orkla starter igjen friskt i 2. omgang og har mange sjanser, med flere cornere som det ikke blir uttelling på. Etter 50min drar Jo Skjølberg seg fri og sentrer til Emil Haugen som setter den fint forbi keeper. I det 54.min blir Jan Inge Lynum gjennomspillt og setter den i mål. Orkla fortsetter presset og får frispark på ca 25m. Jørgen Nyhus Solli slår perfekt inn i feltet og Tor Egil Johansen header direkte i mål og det står 4-2 til Orkla.

Orkla fortsetter presset og Eivind Elvrum får satt inn ett fint skudd fra ca 16m. Rindal kommer mere med i spillet og er farlig på noen overganger. Etter 73 min dribler Espen Grøseth seg inn i feltet og skyter på keeper som gir retur som Tor Egil Johansen setter over. I neste spilleminutt legger den samme Tor Egil inn i feltet og Jan Inge Lynum setter den i mål.

Rindal får corner i det 75.spillerminutt, som de scorer på. Orkla har full kontroll resten av kampen og kommer til flere store muligheter. Kampen ender 6-3 etter en god laginnsats. Neste G16-kamp for Orkla spilles allerede i morgen onsdag 20.august, når G16-2 møter Orkanger2 kl. 18.00 i Idrettsparken.

Dagens Orklalag:  Eirik Almli, Eivind Elverum, Emil Haugen, Espen Grøset, Jo Skjølberg, John Grønvoll, Jørgen Nyhus Solli, Mats Hestnes, Ola Morten Forren, Stian Bolme , Sturla Barø, Tor Egil Johansen, Jonas Erlandsen og Jan Inge Lynum.

Orklas damelag spiller i 7'er serien og henger med helt i toppen. I kveld møtte laget Leinstrand på Orkdalsbanken Stadion og åpnet kampen med scoring allerede etter 4 minutter. Denne var det Ane Skjølberg som sto for. Leinstrand utlignet til 1-1 like etterpå, men Orkla svarte umiddelbart med 2-1 signert Hege Monseth.

Det stoppet ikke der, for først økte Sigrun Larsen Volden til 3-1 etter 33 minutter. Deretter la Eli Tretøy på til 4-1 når 41 minutter var spilt. Sigrun Larsen Volden avsluttet med å fastsatte sluttresultatet til 5-1 etter 60 minutter. Orkla er dermed på 2.plass på tabellen, 2 poeng bak ledende Tiller som har 1 kamp mindre spilt.

Neste kamp for Orklas damelag er mandag 9.september, hjemme mot tabellnabo Rindal.

Følgende Orklaspillere var i aksjon i kveld: Siv-Merete Uthus, Johanne Blekkan, Gunhild Dahlshaug, Maria Kjøren, Sigrun Larsen Volden, Ane Skjølberg, Eli Tretøy, Hege Monseth, Trine Røstum, Eli Mehlum