Fire mål holdt ikke til poeng for kvinnelaget

06/06/2022

Orkla kvinnelag har hatt mye trøbbel i møtene med Utleira de siste sesongene. 2. pinsedag dro OFK til Trondheim for å spille bortekamp mot de oransje fra Utleira. Utleira er blant de mestscorende lagene i årets 3. divisjon med hele 29 mål på lagets første 7 kamper. Orkla på sin side har scoret 19 mål, som er mer enn godkjent. Orklas problem denne sesongen har vært det defensive. Laget har sluppet inn over tre mål i gjennomsnitt, og det er for mye for å kunne henge med høyt oppe på tabellen. Alt lå til rette for en målrik kamp på Utleira kunstgress mandag kveld, og mange mål ble det også!

IMG 3785 ieez 00db61fb

Orkla fikk en dårlig start på mandagens kamp, med baklengs allerede etter to minutter. Orkla slo tilbake med en gang. Lovise Ramvik Berg stod med ni mål på ni kamper før mandagens kamp i Trondheim. Etter fem minutter utlignet Berg for OFK. Gleden var imidlertid kortvarig for bortelaget. Innen kvarteret var spilt hadde Utleira scoret to ganger til. Stillingen var 3-1 på Utleira kunstgress. Line Hoel Fossmo var tilbake på Orkla-laget etter sykdom. Fossmo reduserte for OFK etter knappe halvtimen. Utleira scoret umiddelbart etter, da Trine Strønstad satte inn sitt tredje for dagen. Stillingen til pause var 4-2.

Utleira scoret først også i andre omgang. Trine Strønstad scoret på nytt. Kampen virket avgjort, men Orkla ga seg ikke! Lovise Ramvik Berg reduserte til 5-3 etter 72 minutter, og få minutter før slutt scoret innbytter Sanne Olsen for Orkla. Olsen skrudde en corner inn foran mål. Keeper klarte ikke å kontrollere innlegget, og slo ballen inn i eget mål. Flere mål ble det ikke, og Utleira vant 5-4. Fire mål skal egentlig være nok til å få poeng for Orkla, men det ble det dessverre ikke.

IMG 3786

Selv om det ble tap for Orkla borte mot Utleira er det fortsatt muligheter for å klatre på tabellen. Flere av lagene rundt OFK hadde også tøffe kamper mandag. Ranheim gikk på et nytt tap hjemme mot serieleder Steinkjer. Vuku tapte stort mot Malvik borte. Gimse tok et sterkt poeng hjemme mot Tiller 2. Orkla scorer nok mål for tida. Dersom laget får orden på det defensive vil poengene komme utover sesongen.

Full oversikt over Orklas avdeling i Adressa-ligaen ser du
her.

Nå blir det et par uker med trening for Orklas kvinnelag, før det er "Super-lørdag" på Ruta Arena. Sett av lørdag 18. juni, og ta turen til Leangen. Klokka 13.30 spiller kvinnelaget borte mot Strindheim. Klokka 16.00 spiller Orkla menn kamp i Norsk Tipping-ligaen mot Strindheim på samme bane. Møt opp i Trondheim!

Orkla kvinner lagbilde 2022