Fin vårsesong for Gutter-19

16/06/2022

Vårsesongen er over for Orkla sine to G19 juniorlag. Over 35 spillere har vært med på kamper for de to lagene i løpet av våren. Noen juniorer spiller bare seniorfotball, mens andre spillere er med og bidrar på Orkla sitt rekruttlag i 4. divisjon. I tillegg har flere G16-spillere vært innom G19-kamper. Gjennom dette kamptilbudet kan Orkla FK ha en utviklingstrapp der de aller fleste kan føle mestring og samtidig møte sportslige utfordringer. Norsk Tipping-ligaen er et tøft nivå for juniorspillere, og det skal mye trening til for å komme opp på nivået til Orkla sitt A-lag. Da er det fint å ha en trapp fra G16, via junior og rekruttlaget.

Tidligere sesonger har Orkla FK hatt juniorlag i 0. divisjon, som er det tøffeste nivået i trøndersk juniorfotball. Denne sesongen stiller OFK med juniorlag i 1. divisjon og 2. divisjon. Dette ser ut til å være et fornuftig nivå for klubben akkurat nå. Med flere juniorer involvert i seniorfotballen og behov for å bruke spillere på flere lag,  er det vanskelig å konkurrere på alle arenaer. Samtidig er det fornuftig med jevnbyrdige kamper og flere gode opplevelser for spillerne.

Rian x 3
Erland Rian er hovedtrener for Orkla FK sine juniorlag. Med seg har han sin far Roger, som mange kjenner fra tidligere som trener og trenerveileder i klubben. Seniorspiller Sindre Tørset Valø, som har vært langtidsskadet og uaktuell for spill denne våren, har blitt med i trenerteamet. Ann-Jorid Slupphaug og Marvin Bekken er med som lagledere. Dette er et solid team som har gjort en god jobb for klubben gjennom våren.

IMG 3876 qiaj 85fbbbbe
Denne uka ble vårsesongen avsluttet for juniorlagene. Det var G19-2 som spilte den siste vårkampen i 2. divisjon hjemme mot Fosen på Orkla Sparebank stadion. Det ble en spillemessig jevn kamp, som OFK til slutt vant 4-2. Med seier mot Fosen endte G19-2 på en tredjeplass i 2. divisjon. Hitra vant avdelingen og rykket opp til 1. divisjon.
G19-1 spilte sin siste kamp forrige uke. En spennende kamp mot Sverresborg endte med seier 5-4. G19-1 endte på andreplass i sin 1. divisjonsavdeling, kun slått av et godt Gimse-lag, som vant avdelingen med god margin.

Vårsesongen er over - nå er det bare å trene fram mot høst og nye kamper for Orklas juniorer. Treningshverdagen kan være utfordrende med en stor gruppe, der mange spillere er involvert i flere lag. Det blir mange kamptropper i løpet av en uke, og vanskelig å finne gode tidspunkt for treninger. Det legges ned en stor jobb for å organisere dette, til det beste for spillerne og lagene i Orkla FK.

Vi gleder oss til høstsesongen - og korter ned ventetiden med trening.

G19 OFK 2023