Fin sesongavslutning for OFK

24/11/2021

Orkla FK var samlet til sesongavslutning i Orkland Kulturhus 23. november 2021. Orkla-familien fylte kulturhuset denne kvelden, for første gang etter pandemien. Det ble en fin kveld, med oppsummering av sesongen, kaffe og kaker, utdeling av diplomer og innsatspokaler, og utmerkelser til spillere og toppscorere. Vi telte ca 230 spillere, trenere, ledere, foreldre og andre deltakere. Det er overveldende godt oppmøte. Det var godt å være samlet igjen etter alle begrensningene på sosialt samvær. Verdensmester i fortballtriksing Erlend Fagerli underholdt med sine fantastiske ferdigheter. Erlend var selv ungdomsspiller i OFK. Sesongavslutningen til Orkla FK markerte slutten på sesongen 2021, og samtidig ga den motivasjon for å starte på en ny sesong. Vi gleder oss til 2022!

Bilder fra sesongavslutningen ser du i vårt fotoalbum.

DSC 0082

På bildet ser du årets vinnere at innsatspokaler for de ulike lagene i Orkla Fotballklubb. I fotoalbumet ser du bilder av hver enkelt spiller som fikk sin velfortjente pokal.

DSC 0053
Herlig stemning i kinosalen da verdensmester i fotballtriksing, Erlend Fagerli dro i gang sitt show. Det er utrolig hva det går an å gjøre med en fotball. Kanskje noen ble inspirert til å prøve seg litt på denne grenen?
Ikke mindre enn syv ganger har Erlend vunnet VM. Ingen andre har vunnet mer enn en gang, så han er den ubestridt største utøveren. Å holde seg på toppen krever at han må utvide programmet med nye triks for hver sesong. «Vår» verdensmester har tenkt å fortsette noen år til, men fristes også av tanken på å avslutte med å spille vanlig fotball igjen. Kanskje vi får se han i Orkla-trøye om noen år?

DSC 0043
Som leder for G19 kunne Frode Harsvik fortelle at deler av reisekassen de ikke har fått brukt til å dra til Norway Cup, blant annet skal brukes til å kjøpe inn en hjertestarter. Den meldingen falt i god jord hos klubbens medlemmer. Som vi har utallige eksempler på andre steder, vet man aldri når det kan bli bruk for hjertestarteren. G19 fikk en vel fortjent applaus for sin raushet.
Applaus fikk også Frode Harsvik og Marvin Bekken for jobben de har gjort med å bygge om en mannskapsvogn til den fine kioskvogna som nå står ved Orkla Kunstgress-banen i Idrettsparken. De to har lagt ned mange timer på å skjære hull i skroget, sette inn vinduer og montere inventar. Stor takk fra hele Orkla-familien!

DSC 0077
Takk for et godt fotballår der vi har hatt mange gode resultater. Alle våre tre seniorlag beholdt plassen i sin divisjon, og det gror godt i de aldersbestemte lagene. Men, som Morten Wolden pekte på, det viktigste er at vi har det fint sammen og etterlever godfotteorien som går ut på å bli bedre ved å gjøre hverandre god. Tusen takk for et godt fotballår, så tar vi med oss inspirasjonen fra denne fine kvelden inn i 2022.