Endelig kom seieren!

04/05/2022

Orklas kvinnelag i 3. divisjon spilte seriekamp hjemme mot NTNUI onsdag kveld. Orkla har hatt en vanskelig start på sesongen, med kamper mot flere av topplagene i avdelingen. Orkla stod uten poeng etter de fire første rundene, mens NTNUI stod med to seire og 6 poeng.

OFK NTNUI 040522 01
Orkla kom best i gang på Orkla Sparebank stadion. Allerede etter 6 minutter kom Line Hoel Fossmo alene med NTNUI sin keeper. Skuddet fra Fossmo gikk like utenfor. Orkla fortsatte trykket mot Trondheimslaget sitt mål. Hjemmelaget kom til mange innleggsmuligheter, men det ble for lite flyt og presisjon mellom innlegg og løp foran mål. Etter drøye kvarteret trodde alle som var tilstede på stadion at Line Hoel Fossmo hadde sendt OFK i ledelsen. Fossmo kom på nytt alene med keeper, og denne gangen satte hun ballen i mål. Dommer diskuterte med sin linjemann, som forholdt seg rolig gjennom hele situasjonen. Sammen kom de fram til at målet skulle annulleres på grunn av hands. Det føltes nok urettferdig for Orkla, som følte de fortjente ledelsen etter den gode åpningen på kampen.

OFK NTNUI 040522 02
Orkla fortsatte å skape farligheter, men ballen ville ikke i mål. I motsatt ende av banen fikk også NTNUI noen store muligheter. Den første omgangen endte likevel målløs, selv om begge lagene burde og skulle hatt nettkjenning.

OFK NTNUI 040522 03
NTNUI tok ledelsen i starten av andre omgang. Kristin Dvergedal scoret for studentene. Orkla kom dermed bakpå i en kamp de helt klart burde ha ledet. Hjemmelaget ga seg imidlertid ikke, og utover i omgangen snudde kampen. Etter 76 minutter utlignet Lovise Ramvik Berg, som denne gangen startet kampen på midtbanen for Orkla. Utligningen ga Orkla ny tro på å ta alle poengene. Fem minutter for slutt fikk Line Hoel Fossmo sin velfortjente scoring, etter en kveld med mange muligheter. Orkla hadde snudd kampen! Hjemmelaget holdt unna de siste minuttene, og årets tre første poeng var sikret. Orkla slo NTNUI 2-1.

OFK NTNUI 040522 04
Dette var den første hjemmekampen av tre i rekken for Orklas kvinnelag i 3. divisjon. Allerede mandag 9. mai klokka 20.00 kommer Verdal til Orkla Sparebank stadion. Det blir en ny tøff kamp for OFK mot et Verdal-lag som har kommet godt i gang i årets sesong, men også en ny mulighet til å ta poeng i Adressa-ligaen!

Full oversikt over Orklas avdeling i Adressa-ligaen ser du her.