Debuterte i Orkladrakt!

10/01/2015

2015 01 10 13.31.56Orkla G13 (født i 2002) er i gang med sesongen 2015 og debuterte i Orkladrakt når de i dag stilte med 2 lag i OIFs Orkdal Energi Cup! Her deltok også Orkla G14 med 2 lag og både G13 og G14 gikk helt til finalene i cup'en!

Orkdal Gutter 2002 er nå altså Orklaspillere og skal i sesongen 2015 spille i G13-klassen. Orkdal Energi Cup i Orklahallen var første anledning for guttene til å ta på seg Orkladrakta og her stilte guttene med to jevnbyrdige lag som virkelig fikk vist at det er jobbet godt i Orkdal IL, noe som Orkla også vil dra god nytte av i årene som kommer!

2015 01 10 13.10.54I de innledende rundene ble det mange jevne og spennende kamper for begge G13-lagene. Orkla1 hadde marginene mest på sin side og gikk videre til sluttspill, mens Orkla2 fikk litt "stang ut" og gikk ikke videre etter de første kampene. Orkla1 spilte seg etter hvert helt fram til finale, der de gikk på et knepent 1-2 tap mot Orkanger1. På bildet ovenfor ser vi fra den innledende kampen mellom Orkla2 og Orkanger1.

2015 01 10 14.21.11Orkla G14 (født i 2001) gjorde også sine saker veldig bra i dagens Orkdal Energi Cup. De stilte som G13 med to jevnbyrdige lag (bildet ovenfor), der det ene laget gikk helt til finale! Her ble naboen Orkanger slått 2-1. Det andre G14-laget spilte bronsefinale, der Rennebu ble slått 6-1. Dermed sto guttene igjen både med 1. og 3.plass i cupen!

Begge årsklassene delte på forhånd spillergruppene sine inn i 2 antatt jevne lag, noe som er et viktig prinsipp å følge for Orklalag som deltar i slike cuper. Kanskje taper vi noen flere kamper ved å gjøre det på denne måten, men gevinsten på litt lenger sikt er så mye større!

Målet i cuper som dette er at alle spillerne som deltar, sitter igjen med så mange gode fotballopplevelser som mulig. Og det er ikke alltid tilfelle hvis ett lag stort sett vinner alle sine kamper og kan løfte den store pokalen til slutt - mens resten av spillerne kanskje taper stort og må sitte på tribunen og se på lagkameratene mesteparten av tiden. Og som vi ofte opplever, så får vi også relativt gode resultater selv om vi stiller med det vi tror er ganske så jevne lag!

Vi gratulerer G13 og G14 med flott innsats og gode resultater i Orkdal Energi Cup!