Åsa blir RBK-spiller

17/07/2022

Åsa Forbord Bergsrønning startet fotballkarrieren i Orkdal IL. Hun kom til Orkla som 13-åring. Åsa fikk tidlig prøve seg med eldre jenter og gutter på sin egen alder.
Åsa har samtidig vært på Trøndelag kretslag. Ved årsskiftet byttet fotballtalentet klubb til Ranheim hvor hun har utmerket seg på en meget positiv måte. 14-åringen har trent og spilt på seniorlaget til Ranheim i 3.divisjon samtidig som hun har deltatt på to treninger i uka med U20 laget til Rosenborg.
Nå er overgangen til Rosenborg i boks.På spørsmål om hvordan hun har blir så god trekker Åsa fram støtten og oppfølgingen fra mora og faren. Hun skryter også av oppfølgingen hun har fått i Orkla og i Ranheim. Hun sier også at hun har trent mye selv, både teknikk og styrke.

Vi i Orkla FK er stolte over det du har fått til Åsa og vi ønsker deg lykke til videre. Du er en stor inspirasjon for våre spillere!

Asa FB 2022