7'er-kamp borte mot Oppdal for J16

27/08/2013

Går det an å tape 8-0 og allikevel være fornøyd?

Mandag kveld skulle J-16 Orkla/Skaun spille kamp oppå Oppdal. Og med en begredelig kamp mot Orkanger friskt i minne, så var nok også selveste “Alltid positive” ringrevtrenerne Hansi og Kjell litt småengstelig foran kampen. I tillegg så haddde Oppdal nettopp slått storlaget Hovin 27-0, og kanskje var det også noe av grunnen til at det ble meldt mange forfall til kampen, men la oss ikke tro det.

Uansett så møtte det 9 smørblide jenteansikter oppå brannstasjon i 5-tia, og var klare til kamp. Etter en hyggelig tur i bil i nesten 2 timer ble det innprentet jentene at de skulle spille ballen langs bakken, og samtidig holde ballen mer enn 1/10 sekund, noe som var tilfelle i kampen mot Orkanger. Jentene startet noe usikkert og måtte bruke litt tid på å bli kjent med hverandre i uvante posisjoner, og fikk 3 mål midt i fleisen med en gang. Men etter at vår “nye” keeper Vigdis fikk trua på at dette kunne gå, så startet jentene opp med mange fine kombinasjoner langs bakken.

Jentene holdt tak i ballen og serverte hverandre mange fine pasninger. Dessverre så var vi litt inneffektive foran kassa, og fikk ikke noen scoring selv om innsatsen var knallhard. Vi lot Oppdal score en gang til før pause slik at de var fornøyd  med en 4-0 ledelse. 2. omgang begynte veldig bra og jentene fortsatte det fine spillet.. Vi på sidelinja observerte også en del finter, som det er en stund siden vi har sett jentene gjort. Pasningene var rimelig presise og harde. Men som i første omgang så hadde keeper’n til Oppdal flyttet målet litt for langt til venstre, og ballen endte litt for ofte utenfor. Men det var mange flotte langskudd etter supre oppspill.

Ellers så vartet vår andre “nye” keeper, Karen opp med gode reaksjonsredninger som selveste Lucky Luke ville blitt sjalu på. Jentene holdt stand i litt over halve omgangen før Oppdal begynte med noen gode langskudd som traff litt for langt unna keeper’n. De har nok vært på treningsleir under lansdsskytterstevnet og lært å skyte innertiere. De traff 4 stk, og fikset seieren.

Men det var våre jenter som var de blideste etter kampen. Humøret var på topp og de fleste var virkelig fornøyd med egen innsats. Det er vanskelig å fremheve noen spillere fremfor andre på en sånn fin dag spillemessig, tross tap. Men kanskje bør det nevnes at Ronja og Maren virket trygge og kompromissløse som midtstoppere, noe som forplantet seg i laget. Og så må det ihvertfall nevnes at det var 2 sporty og flinke keepere som uten å “blunke” var positive til å stå i mål for første gang. Dette var en lang, men herlig tur til Oppdal med mye positivt å ta med seg inn i neste kamp. Så svaret på spørsmålet er absolutt JA, det går an å være fornøyd etter et tap på 8-0.