Verdifull matching mot Ranheim

18/07/2017

DSCN6392Orkla ble noen numre for små mot Ranheim i kveldens treningskamp på Orkdalsbanken stadion, men skaffet seg likevel verdifull matching inn mot høstsesongen. Ranheim ledet 2-1 til pause etter en omgang der Orkla hadde bra heng på laget fra OBOS-ligaen. I andre omgang ble nivåforskjellen mellom lagene veldig synlig og gjestene fra Ranheim stoppet ikke før det sto 6-1 i målprotokollen.

DSCN6317Begge lag var tydelig tent på å vise seg fram i kveldens treningskamp på Orkdalsbanken stadion, noe som førte til mange tøffe dueller og høy intensitet i kampen. Ranheim viste raskt et nivå godt over det Orkla er vant til og tok styringen i kampen  allerede fra start.

DSCN6157Et lite ti-minutt var spilt når Ranheims Kristoffer Løkberg får fyrt av fra rundt 20 meter. Orklakeeper Håkon Lilleås Næss var ikke helt heldig og ballen går via keeper og i mål til Ranheimledelse 1-0. Orkla utligner til 1-1 etter 25 minutter når en corner slås inn i feltet og ballen havner i mål etter en duell med Ranheims keeper. Håkon Sanden ble kreditert scoringen.

DSCN6245

Ranheim øker til 2-1 i kampens 39.minutt. Kristoffer Løkberg er også denne gangen siste Ranheimspiller på ballen, som også var innom en Orklaspiller før den havnet i nettmaskene. Lagene går til pause på 2-1 til Ranheim etter en omgang Orkla har hengt bra med, selv om både tempo, intensitet og duellstyrke har ligget et godt stykke over normal 3.divisjonsnivå.

DSCN6237I andre omgang entrer Ranheim banen med mange nye spillere og øker umiddelbart til 3-1 på en corner som Mads Lillebo setter i mål. Gjestespiller fra Sverresborg, Andreas Rye, setter inn 4-1 til Ranheim etter et flott angrep som ender med en heading i tverrliggeren og der Rye er på rett plass til rett tid og setter ballen i mål.

DSCN6257Hjemmelaget var nå kjørt og hang ikke med når Ranheim satte opp tempo både på ball og spillere, Torgil Gjertsen øker til 5-1 når knappe timen var passert og løpsvillige Ranheimspillere fortsatte å holde tempoet oppe slik at Orkla kun kom til noen kontringer og et par dødballer.

DSCN6340Kampen avsluttes med straffespark til Ranheim etter en felling innenfor 16-meteren. Straffen setter Kristoffer Løkberg sikkert i mål og fastsetter også med det sluttresultatet til 6-1.

DSCN6330Et Orklalag med litt for mange nøkkelspillere utilgjengelig fikk seg en leksjon, spesielt i andre omgang. Det både er og skal være forskjell mellom topp 1.divisjon og bunn 3.divisjon, så hvis Orklaguttene klarer å ta med seg prestasjonene fra første omgang til den viktige andre halvdelen av Norsk Tipping-ligaen, bør det bli en god del poeng utover høsten!

DSCN6363Dagens Orklamannskap: Håkon Lilleås Næss, Even Rønningsbakk, Håkon Sanden, Christian Sommerschild, Torodd Asphjell, Espen Grøset, Abdikani Mohammed, Hans Ole Røen Halle, Erlend Løkken, Erik B. Helgetun, Christopher Grøset, Martin Dybdahl, Jørgen Krogstad, Thomas Kristiansen, Espen Løfshus Staveli, Sindre Tørset Valø, Erik Johnsen (gjestespiller fra Ranheim), Gift Oscar Ntambwe (gjestespiller fra Faaberg)