Utvisning og tap mot Junkeren

20/05/2017

DSCN1127 2Det sto 0-0 lenge på Orkdalsbanken stadion når Junkeren var på besøk lørdag ettermiddag. Nullen sprakk imidlertid når fem minutter gjensto av kampen og det var bortelaget som fikk inn den avgjørende scoringen og kunne reise hjem til Bodø med seier 1-0 og tre poeng! Orkla og Erlend Løkken (bilde fra en tidligere kamp) gikk dermed på sitt femte strake nederlag og står fremdeles med kun tre poeng etter seks serierunder.

Det sto 0-0 på OBS ved pause etter en litt tam og sjansefattig omgang. Orkla kom til et par gode muligheter, men utover dette var det lite som skjedde før hvilen.

Andre omgang åpner med et stolpeskudd av Erlend Løkken og utover i omgangen er det hjemmelaget som skaper de største sjansene. Erik Bjørkli Helgetun er nær scoring ved et par anledninger, men uten å ha marginene helt med seg.

Når 20 minutter gjenstår av kampen, får Orklakaptein Steinar Gjersvoll sitt andre gule kort for dagen. Dermed må hjemmelaget avslutte med ti spillere og mister i tillegg kapteinen sin i neste kamp. Orkla klarer likevel å sette Junkeren under press, men er fremdeles ikke dyktige nok på siste tredjedel av banen.

Når et stort fem-minutt gjenstår, kommer så den avgjørende situasjonen. Junkeren spiller seg fint gjennom på venstresiden og foran mål står Ivar Johannes Unhjem og setter ballen sikkert i mål.

Dermed ble det nok et tap på Orkla, som fremdeles står med kun tre poeng etter seieren mot Kolstad i åpningsrunden. Neste kamp er borte mot Mosjøen lørdag 27.mai.