Ute av juniorcupen på overtid!

24/05/2017

DSCN2116 2Orkla G19 er ute av cupen etter 0-1 hjemme mot Ranheim i andre runde av NM G19 Telenor Cup. Kampen ble akkurat så tett og jevn som antatt og avgjørelsen kom først når det sto igjen et par minutter av andre ekstraomgang. Henrik Rian (bildet) & Co. gjennomførte en god kamp og det hadde ikke vært noe å si på om hjemmelaget hadde stukket av med seieren. Slik gikk det imidlertid ikke denne gangen.

Ranheim åpnet oppgjøret på Orkdalsbanken stadion best og det var tydelig at det sto mye på spill for begge lagene. Tempoet var høyt og det ble trykket skikkelig til i tacklingene. Hjemmelaget jobbet seg raskt inn i kampen og utover i omgangen skapte både Orkla og Ranheim flere gode sjanser. Det sviktet imidlertid i de avgjørende situasjonene og lagene gikk dermed til pause på 0-0.

DSCN2225 3Andre omgang ble også jevnspilt med flere gode muligheter til begge lag. Orkla var nær scoring på flere dødballer og var også alene med keeper et par ganger, men uten å lykkes. Ranheim var heller ikke ufarlige, spesielt på kontringer, og skapte ved flere anledninger problemer for Orklaforsvaret. Hverken Orkla eller Ranheim klarte å få hyll på byllen og når stadionuret viste 90 minutter sto det derfor fremdeles 0-0.

DSCN2094 2Dermed var det klart for 2x5 min. ekstraomganger, der avgjørelsen kom når det sto igjen kun to minutter av andre ekstraomgang. Scoringen kom på et noe omstridt frispark der Orklastopper Morten Grøset dro på seg sitt andre gule kort og dermed måtte rusle i garderoben. Frisparket var gått slått, men hadde nok ikke gått i mål hvis det ikke hadde touchet en Orklaspiller i muren.

DSCN2187 2Ranheim jobbet godt de siste minuttene og klarte å holde Orkla fra livet helt til dommeren blåste i fløyta for siste gang. Et litt småsurt tap for Orkla som gjennomførte en god kamp og som var fullt på høyde med Ranheim og vel så det i alle 100 minuttene av kampen.

DSCN2104 2Vi gratulerer Ranheim med avansement til 3.runde og ønsker lykke til videre i NM G19 Telenor Cup!