Uavgjort og poengdeling borte mot Kolstad!

30/07/2017

20170729 163333 2Orkla spilte sin andre uavgjortkamp på rad når Kolstad var motstander borte i Huseby idrettspark lørdag ettermiddag. Mats Oliver Arntsen Bjerkan dundret inn 1-0 til Kolstad tidlig i kampen, men Orkla utlignet like før pause på en heading av Erik B.Helgetun. I andre omgang ble det en nettkjenning på hver av lagene og dermed 2-2 og poengdeling. På bildet ser vi begge målscorerne fra første omgang i en av mange tøffe dueller.

Hjemmelaget åpner kampen aggressivt og setter Orkla under press fra første minutt. De fleste duellene vinnes av Kolstad og Orkla sliter med å etablere noe særlig spill i sommervarmen i Huseby idrettspark.

Det er da også Kolstad som scorer først når Mats Oliver Arntsen Bjerkan lader sitt gode venstreben og relativt uhindret får lov til å fyre av fra over 20 meter. Skuddet går i mål og hjemmelaget tar ledelsen 1-0 etter 10 minutter!

DSCN6606

Etter hvert kommer Orkla seg tettere opp i Kolstadspillerne og jobber hardere i duellene. Det går likevel nesten en halvtime før vi ser den første store Orklasjansen. Som så ofte før er det Erik B. Helgetun som kommer i avslutningsposisjon, men skuddet går i stolpen og ut.

DSCN6622Denne muligheten blir et vendepunkt i kampen for Orkla. Kolstad mister noe av intensiteten i spillet sitt og gir bort mye rom på midtbanen. Dette utnytter Orkla og tar over styringen i oppgjøret.

DSCN6657Orklas Abdikani Mohammed har vist friske takter de siste kampene og når det står igjen et fem-minutt til pause drar han seg fri på høyresiden og slår et godt innlegg inn i feltet. Der er Erik B. Helgetun på plass og stanger inn 1-1 og sitt 13.mål for sesongen. Dermed er lagene like langt når dommeren blåser til pause.

DSCN6663Andre omgang starter smådramatisk når Orklas Erlend Løkken får problemer og må en tur på sidelinjen for å kvitte seg med litt mageinnhold. Mens Løkken er ute får Orkla et hjørnespark fra venstre. Abdikani Mohammed server corneren og i feltet går Christopher Larssen Grøset (bildet over) perfekt opp og nikker inn 2-1!

DSCN6611Løkken (bildet over) kvikner også til igjen og fortsetter å spille.

DSCN6680Bare noen minutter etter 2-1 scoringen, pådrar Orkla seg en skummel ballmiss midt på banen. Dette utnytter Kolstad godt og kontrer inn 2-2 på et småsovende Orklaforsvar (bildet over). Målscorer er Erase Ghebre. En hektisk og begivenshetsrik start på andre halvdel av kampen!

DSCN6662

Utover i omgangen skaper begge lagene noen gode sjanser. Orkla står bak de fleste og de største mulighetene og i kampens 62.minutt fyrer Abdikani Mohammed (bildet over) løs fra rundt 16 meter. Kolstads keeper er imidlertid våken og får fistet skuddet over tverrliggeren.

DSCN6555Etter 70 minutter har Kolstad en ball i nettet etter et godt frisparktrekk. Scoringen annulleres imidlertid korrekt for offside. Når kvarteret gjenstår får Martin Dybdahl (bildet ovenfor) en megasjanse til å avgjøre kampen i Orklas favør. Marginene er heller ikke nå på Orklas side og Kolstad avverger på streken!

DSCN6692Orkla med kaptein Steinar Gjersvoll i spissen fortsetter å presse på for å hente alle tre poengene og produserer de største sjansene. Hjemmelaget var heller ikke ufarlige i denne perioden og kampen kunne også bikket i Kolstads favør.

DSCN6749 2Innbytter Espen Løfshus Staveli er ikke langt unna å avgjøre kampen når det står igjen 4-5 minutter. Staveli kommer rett fra benken og header et innlegg like over (nr. 2 på bildet over). En annen innbytter - Ola Morten Forren (bildet nedenfor) - kommer også inn og debuterer for Orkla!

DSCN6754Oppgjøret ender med 2-2 og poengdeling. Kolstad åpnet hvassest, men Orkla kjempet seg inn i kampen før pause. Etter hvilen er Orkla jevnt over best og har de fleste store sjansene. Kolstad har også sine muligheter og alt i alt er nok begge lagene greit fornøyd med uavgjort og poengdeling.

20170729 175311På bildet over ser vi Orklas målscorere Christopher Grøset og Erik B. Helgetun sammen med Abdikani Mohammed som var nest sist på begge Orklascoringene.

Klikk her for alle resultater og tabell i Norsk Tipping-ligaen avdeling 5!

Dagens Orklamannskap: Håkon Lilleås Næss - Håkon Sanden, Christian Sommerschild, Torodd Asphjell, Espen Grøset - Abdikani Mohammed, Steinar Gjersvoll, Erlend Løkken (Ola Morten Forren) - Martin Dybdahl Erik B. Helgetun, Christopher Grøset (Espen Løfshus Staveli)

PS! Neste seriekamp spilles mot Tillerbyen hjemme på Orkdalsbanken stadion søndag 6.august kl. 15.00!