Tredje strake uavgjortkamp!

06/08/2017

DSCN6997 2Orkla fikk ikke uttelling på sjansene og spilte sin tredje strake uavgjortkamp i ettermiddag når Tillerbyen var motstander foran over 200 tilskuere på Orkdalsbanken stadion. Orkla sto for de fleste og de største sjansene, men klarte ikke å omsette dette i scoringer. Dermed ble det 0-0 og poengdeling, noe som betyr at Orkla fremdeles er i poengnød under streken i Norsk Tipping-ligaen.

Med 12 poeng og nest siste plass på tabellen, var utgangspunktet før kampen veldig greit for Orkla. Seier og tre poeng mot bortesvake Tillerbyen ville bety fremdeles god kontakt med lagene foran på tabellen. Og med flere spillere tilbake etter skader og annet fravær, var det et optimistisk hjemmelag som entret banen.

DSCN6900 2Orkla går hardt ut og allerede etter to minutter kommer kampens første store mulighet. Abdikani Mohammed spiller Erik B. Helgetun alene gjennom, men en vanligvis treffsikker toppscorer setter ballen rett på keeper (bildet over). Helgetun får også en bra sjanse noen minutter senere, men avslutningen blokkeres av en Tillerbyenforsvarer.

DSCN6979Etter en skarp Orklaåpning kommer Tillerbyen mer inn i kampen. Det er imidlertid hjemmelaget som produserer de fleste sjansene og når 24 minutter passeres, er nykommer Erik Hægstad Johnsen (bildet over) nære på. Men headingen fra 3-4 meter går dessverre på utsiden av stolpen.

Tillerbyen har også noen muligheter. Den største kommer når halvtimen passeres, men skuddet fra 12-14 meter går over. Orkla skaper enda et par gode sjanser i minuttene inn mot pause, men hverken hell eller dyktighet er til stede i de avgjørende øyeblikkene.

DSCN6933Dermed går lagene til pause på 0-0 etter en omgang der Orkla har hatt flere store målsjanser og burde ha ledet.

Et fem-minutt ut i andre omgang roper Orkla på straffe når avslutningen fra Steinar Gjersvoll går i hånden på en Tillerbyenspiller. Dommeren er imidlertid ikke enig og vinker spillet videre.

DSCN7038Kampen bølger nå fram og tilbake og Tillerbyen er slettes ikke ufarlige. Noen unødvendige ballmiss på midtbanen, gir Tillerbyen gode kontringsmuligheter, men solid forsvars- og keeperspill hindrer bortescoring.

Etter vel 50 minutter er Tillerbyen likevel nære uttelling. Nykommer Erik Hægstad Johnsen ofrer seg imidlertid og blokkerer skuddet. Noen minutter senere burde Arnstein Buøy ha ført Orkla i ledelsen, men Buøy klinker skuddet i kryssfestet og det står fremdeles 0-0.

Når timen passeres er det igjen nære på for bortelaget. Orklakeeper Håkon Lilleås Næss redder først et skudd fra Tillerbyen og etter mye klabb og babb i feltet rensker til slutt Knut Kåre Brøndbo ballen unna.

DSCN7020 2Utover i omgangen blir det mange tøffe dueller og det er tydelig at vinnerviljen er stor både hos de blå og hos de hvite. Orkla kommer til nok et par brukbare sjanser mot slutten av kampen, men lykkes ikke med å sette ballen i mål.

Med 0-0 og uavgjort i dag er Orkla fremdeles i sumpen av tabellen. Vinner RBK2 mandagens kamp borte mot Mosjøen, er det syv poeng opp til sikker plass. Det er ingen umulig oppgave med 11 kamper og 33 poeng igjen å kjempe om.

Klikk her for alle resultater og tabell i Norsk Tipping-ligaen avdeling 5!

Sjekk Orklas facebooksider for et bildealbum fra kampen!

Dagens Orklamannskap: Håkon Lilleås Næss - Håkon Sanden, Erik Hægstad Johnsen, Knut Kåre Brøndbo, Espen Grøset - Abdikani Mohammed, Steinar Gjersvoll, Erlend Løkken - Arnstein Buøy, Erik B. Helgetun, Christopher Grøset (Martin Dybdahl)

PS! Neste seriekamp spilles mot Steinkjer hjemme på Orkdalsbanken stadion søndag 13.august kl. 15.00!