Strindheim klart best - Melhus neste!

25/09/2021

Orkla FK sitt herrelag møtte Strindheim til kamp i 3. divisjon lørdag på Orkla Sparebank stadion. Orkla kom fra en sterk borteseier på Byåsen, den tredje borteseieren i høst. Strindheim på sin side hadde hatt en variabel periode, etter å ha sett ut som seriefavoritter de første rundene. Strindheim lå likevel på en sterk 2. plass i Norsk Tipping - ligaen med 14 poeng etter sju kamper. Orkla var på 8. plass med sine 10 poeng, hvor bare ett var tatt på hjemmebane(bilder: Direktesport).

OPPDATERES

OFK Strindheim 250921 01
Dette var første kamp for Orkla etter "gjenåpningen" av Norge. Det var ingen restriksjoner på tribunen, og ingen registrering.

Steinar Gjersvoll var ute av Orkla-laget siden sist kamp mot Byåsen. Samuel Vattengård gjorde et godt innhopp da, og var inne i startoppstillingen. Det betød noen formasjonsendringer for OFK.

OFK Strindheim 250921 03

Det ble en jevn start på kampen på Orkla Sparebank stadion, uten de helt store sjansene. Strindheim tok ledelsen etter 23 minutter, da Vetle Wenaas fikk gå helt alene fra midtbanen, med et altfor passivt press av Orkla-laget. Wenaas kom til avslutning fra litt skrått hold, og ballen gikk inn bak Håkon Lilleås Næss. Orkla har måttet gjøre en del tidlige bytter de siste kampene. Det måtte de også lørdag. Mats Berg Pedersen gikk ut etter knappe halvtimen. Inn på midtbanen kom Tor Egil Johansen, som gjorde en bra figur mot Byåsen forrige helg. Omgangen fortsatte uten at Orkla kom helt i gang med det gode offensive spillet. Hjemmelaget kom til noen innlegg, men det ble sjelden farlig foran Ola Hoel Lervik i Strindheim-målet. Strindheim kom fort på en del overganger, men heller ikke de skapte altfor mye. Pauseresultatet var 0-1.

OFK Strindheim 250921 04
Orkla gjorde et nytt bytte i pausen. Espen Grøset kom inn for Erik Hægstad Johnsen. Det ble ingen god start på den andre omgangen. Etter 53 minutter økte Strindheim til 0-2. Jørgen Havig satte ballen i mål etter et innlegg fra venstresiden. Strindheim økte til 0-3 etter 57 minutter. Vetle Wenaas kom alene foran Orkla-målet, og satte inn sitt andre og Strindheims tredje for dagen. Kampen virket avgjort.  Orkla gjorde et nytt bytte etter 64 minutter. Eirik Johansen Forbord kom inn for Sindre Tørset Valø. Tobias Forbord Bergsrønning kom inn for Pål Fredrik Simonsen etter 78 minutter. Strindheim fikk nok et mål etter 89 minutter, da de spilte seg fint gjennom Orklaforsvaret. Ola Brustad scoret for gjestene.

Den dårlige trenden på hjemmebane fortsetter for Orkla FK. Keeper Håkon Lilleås Næss hindrer et større nederlag. Strindheim vinner fortjent 0-4 på Orkla Sparebank stadion.

Slik stilte Orkla i kampen mot
Strindheim

Håkon Lilleås Næss
Erik Hægstad Johnsen - Henrik Tessem Blomseth - Samuel Vattengård
Sindre Tørset Valø - Ole Løkken - Mats Berg Pedersen - Håkon Sanden
Sondre Ysland - Emil Solemsløkk Lynum - Pål Fredrik Simonsen

Benyttede reserver: Tor Egil Johansen, Espen Grøset, Eirik Johansen Forbord

Oppdatert tabell etter lørdagens kamper ser du her

Neste helg er det ny viktig kamp for Orkla borte mot Melhus i Gruva lørdag 2. oktober klokka 16.00. Melhus er et av lagene som Orkla bør ha bak seg på tabellen når serien avsluttes i slutten av oktober. Neste hjemmekamp for Orkla er mot Kolstad lørdag 16. oktober klokka 16.00. Kolstad har hatt en god høst til nå, og har bare et tap på de åtte første kampene.

Spennende kamper venter utover høsten! Møt opp og støtt Orkla Fotballklubb!