Seier og solid forestilling mot Træff!

17/06/2017

DSCN4234Orkla sendte Træff hjem med 0-3 i bagasjen og leverte en godt gjennomført kamp i tiende runde av Norsk Tipping-ligaen avdeling 5. Arnstein Buøy ble dagens store Orklaspiller med to scoringer og ellers solid spill! Dermed er Orkla "back on track" og har god kontakt med lagene foran seg på tabellen!

Foran denne 3.divisjonsrunden lå Orkla sist på tabellen med svake 6 poeng på ni kamper. Træff på sin side har hatt en god sesong så langt og lå på tredjeplass med 16 poeng når Romsdalingene ankom Orkdalsbanken stadion.

DSCN4244Dagens forestilling åpnet i forrykende tempo med et Træfflag som åpenbart hadde bestemt seg for å trå skikkelig til fra start. Dette resulterte i et lite overtak for bortelaget i åpningsminuttene, men uten at det ble veldig prekært foran Orklakeeper Håkon Lilleås Næss.

DSCN4232Hjemmelaget justerte seg raskt inn og etter 10 minutter smeller ballen i tverrliggeren etter en heading av Erik Bjørkli Helgetun (bildet over). Håkon Sanden er på returen, men keeper stopper enkelt forsøket.

DSCN4432Et ti-minutt senere var det så klart for kampens første scoring. Arnstein Buøy avanserer med ball og drar av en Træff-forsvarer to ganger før han bøyer ballen opp i lengste kryss! En flott scoring og en viktig 1-0 ledelse for Orkla.

DSCN4301Orkla har nå initiativet i kampen og får også en ball nummer to i mål, men denne blir annullert for offside. Etter 37 minutter kommer likevel den andre Orklascoringen. Arnstein Buøy er igjen i hovedrollen når han parkerer forsvarerne til Træff og triller ballen i mål til 2-0!

DSCN4497Over 200 tilskuere på tribunen fikk se en tett og intens førsteomgang med bra tempo og høy tenning ute på banen. Orkla sto ikke tilbake for Træff og anført av kaptein Steinar Gjersvoll ble det mange tøffe dueller ute på matta.

DSCN4414Like før pause presser hjemmelaget voldsomt på og får flere muligheter foran Træffkeeperen, men både Christopher Grøset (bildet over) og Hans Ole Røen Halle lykkes ikke helt med avslutningene. Lagene går med det til pause på stillingen 2-0 til Orkla - en fortjent ledelse etter en solid gjennomført omgang av hjemmelaget.

DSCN4412Træff starter også andre omgang med aggressivt press og pågående spill, noe som stresser hjemmelaget og fører til et par bra sjanser for Romsdalingene. Orklakeeper Næss rydder imidlertid greit opp.

DSCN4494Erlend Løkken og Orkla bruker ikke mange minuttene denne omgangen heller på å hente seg inn. Træff må satse offensivt og gir bort mye rom for Orklakontringer. Arnstein Buøy fortsetter dessuten der han slapp før hvilen og setter flere ganger opp medspillerne sine i gode posisjoner.

20170617 175535

Når 65 minutter passeres, kommer hjemmelaget på et godt angrep på venstresiden. Ballen løftes inn i feltet der Christopher Grøset vinner en hodeduell, som Erik Bjørkli Helgetun kontant banker i mål til 3-0 (bildet over)! Dermed presenterer Orklas toppscorer seg også i dag!

DSCN4442Orkla fortsetter å jobbe knallhardt og gir ikke bortelaget fred et sekund. Dette resulterer i flere gode overganger og påfølgende målsjanser som imidlertid ikke resulterer i uttelling. Træff klarer på sin side ikke å mobilisere det lille ekstra som må til for å redusere og skape ny spenning i kampen.

DSCN4326Dermed går hjemmelaget av banen med 3-0 og en ny tre-poenger etter at Orklaguttene leverte både offensivt og defensivt. Det ble skapt masse målsjanser i tillegg til de tre scoringene og ikke minst var det gledelig å se at et såpass godt lag som Træff ikke skapte all verden foran Orklakeeper Næss.

DSCN4372Etter en overbevisende borteseier mot Mo sist helg og en solid gjennomført forestilling i dag, er Orkla nå bortimot "friskmeldt" etter en svak periode uten poeng. Fire lag rykker ned fra årets Norsk Tipping-liga og Orkla på sisteplass har nå tre poeng opp til sikker plass.

DSCN4331Neste kamp spilles borte mot Rosenborg 2 fredag 23.juni kl. 19.00. Neste hjemmekamp er mot Strindheim torsdag 29.juni! Klikk her for alle resultater og tabell i Norsk Tipping-ligaen avdeling 5!

PS! Gå inn på våre facebooksider "Orkla FK" for å se et bildealbum fra kampen!

Dagens Orklamannskap: Håkon Lilleås Næss - Håkon Sanden, Christian Sommerschild, Knut Kåre Brøndbo (Morten Grøset), Espen Grøset - Hans Ole Røen Halle (Hassan Halane), Steinar Gjersvoll, Erlend Løkken - Arnstein Buøy (Abdikani Mohammed), Erik B. Helgetun, Christopher Grøset (Are Groven)