Poengdeling mot Sverresborg

24/07/2017

DSCN6510Orkla fikk med seg ett poeng fra et jevnt og tett bortemøte mot Sverresborg etter å ha ledet 2-1 til pause. Sverresborg utlignet i andre omgang og med 2-2 og poengdeling er Orkla fremdeles under streken i årets Norsk Tipping-liga.

DSCN6442Kampen på Havstein kunstgress åpner bra for Orkla som er aggressive og får fin rytme på angrepsspillet. Det er også bortelaget som kommer til kampens første store sjanse når Erik Bjørkli Helgetun (bildet over) stikker gjennom. Avslutningen fra Helgetun går imidlertid utenfor stengene.

Litt mot spillets gang er det Sverresborg som går opp i ledelsen etter 12 minutter. Hjemmelaget bryter et Orklaangrep og setter stor fart på sin høyreside før ballen blir slått inn til Jonas Relling som sørger for 1-0 til vertene.

DSCN6457

Orkla fortsetter å jobbe godt og får belønning etter 17 minutter når et angrep som starter på høyresiden ender hos Erlend Løkken (bildet over). Løkken tråkler seg inn i feltet før han avslutter sikkert til 1-1!

Sverresborgs hurtige angrepsspillere fortsetter å skape vanskeligheter på Orklas venstreside, men vertskapet har ikke marginene på sin side samtidig som en god Håkon Lilleås Næss i Orklaburet har flere kvalifiserte redninger.

DSCN6467Orkla går opp i ledelsen når dommeren peker på straffemerket etter 36 minutter. Sverresborgs keeper er årsak til straffesparket når han er litt for tøff med Erik Bjørkli Helgetun i en luftduell. Orklakaptein Steinar Gjersvoll er sikker straffeskytter og fører Orkla opp i ledelse 2-1 (bildet over). Dette er også stillingen til pause.

I andre omgang tar Sverresborg over mye av spillet, men skaper likevel ikke all verdens med sjanser. Når timen passeres kommer likevel utligningen. Orklaforsvaret er uheldig med en klarering, noe Sverresborgs Jonas Tømmerdal Frøner utnytter godt og setter inn 2-2.

DSCN6536Etter dette bølger kampen fram og tilbake med mange tøffe dueller og stor vinnervilje fra begge lag. Både Sverresborg og Orkla får flere muligheter til å gå opp i ledelsen, men ingen av lagene har marginene på sin side i de avgjørende øyeblikkene.

DSCN6512Det hele ender derfor med 2-2 i målprotokollen og poengdeling etter en jevn og krevende kamp i sommervarmen. Uavgjort mot Sverresborg betyr at Orkla fortsatt er under streken på tabellen. Med 11 poeng er det fire poeng opp til sikker plass. Klikk her for alle resultater og tabell i Norsk Tipping-ligaen avdeling 5!

Dagens Orklamannskap: Håkon Lilleås Næss - Håkon Sanden, Christian Sommerschild, Torodd Asphjell, Espen Grøset - Abdikani Mohammed (Vebjørn Trønsdal Bævre), Steinar Gjersvoll (Henrik Rian), Erlend Løkken - Martin Dybdahl (Sindre Tørset Valø), Erik B. Helgetun, Christopher Grøset

PS! Neste seriekamp spilles borte mot Kolstad lørdag 29.juli kl. 16.00!