På sporet igjen!

18/08/2013

Are Groven ble 2-målsscorer når Orkla sikret seg 3 poeng mot NTNUI på Orkldalsbanken Stadion søndag ettermiddag. 300 tilskuere fikk se en kamp med mye av det gode spillet som var gjengangeren i de første kampene i vår.

Orkla var klart best i åpningen av kampen og kunne/burde ha fått uttelling allerede i de første minuttene. Hjemmelaget kom gang etter gang gjennom på kantene og med gode bevegelser og innløp foran mål, levde NTNUI-forsvaret farlig flere ganger. Det ble imidlertid med en redning på streken og flere andre gode forsøk som ikke ville i mål.

Orkla gikk opp i ledelsen etter 26 min. når Arnstein Buøy slo en god corner som Are Groven kriget i mål til 1-0. Gleden varte imidlertid ikke lenge. 10 min. før pause kom et litt enkelt utligningsmål. NTNUI vant ballen på midten og slo en lang ball inn i bakrom der et et godt timet gjennomløp sørget for at NTNUI-angriperen kom alene med Håkon Næss i Orklaburet. Dermed sto det 1-1, som også var pauseresultatet etter at kampen dovnet av inn mot halvtid.

Orkla gikk hardt ut også etter pause og et massivt press resulterte i utallige angrep og gode sjanser. Knappe 60 minutter var gått når Arnstein Buøy økte til 2-1 når han på nydelig vis curlet ballen i hjørnet bak studentenes keeper.  3-1 kom bare noen minutter senere, når Are Groven fikk vendt opp og satt ballen i nettet etter en dårlig avklaring av gjestene.

Hjemmelaget hadde nå muligheten til å kjøre over studentene, men i stedet sank intensiteten i spillet, noe NTNUI utnyttet til å redusere til 3-2 når det sto igjen 5 minutter av kampen. Dermed ble det en noe unødvendig spennende slutt, men Orklaguttene red dette av og kunne juble for 3-2 og 3 viktige poeng.

Neste match spilles søndag 25.august borte mot Byåsen2.

Dagens Orklamannskap: Håkon L. Næss - Joachim Elshaug (Joakim Sve), Erik B. Helgetun, Gøran Aakerholm, Knut Kåre Brøndbo - Arnstein Buøy, Are Groven, Steinar Gjersvoll - Emil Lynum, Roy Bolme, Erlend Løkken