Orklaspiller tatt ut til Team BDO høsten 2023

16/09/2023

Selma 2025
Team BDO er NFF Trøndelags kretslag for jenter og gutter 13–16 år.
I den nåværende handlingsplanen til Norges Fotballforbund er det definert at kretsene har det overordnede og helhetlige ansvaret for de mest lovende spillerne i aldersgruppen 12–16 år. Team BDO skal gjennom god samhandling med toppklubb og spillerens klubb, bidra til å oppfylle målsetningene satt i Landslagsskolen.

Team BDO skal være en referanse og påvirkningsarena for spillerne. En arena hvor spillerne høster erfaringer som de tar med seg tilbake til klubben og treningshverdagen. Spillernes viktigste utviklingsarena er i klubben og hjemmemiljøet sitt. Det er viktigere å være god der, enn å bli tatt ut på kretslag. Og det er viktig å få kvalitet og mengde i treningen – noe som bør prioriteres høyere enn å spille mange kamper.

Selma Vattengård fra Orkla Fotballklubb er tatt ut til høstens samlinger for Team BDO Jenter 14. Gjennom høsten skal Selma og J14 gjennomføre 10 treningssamlinger. Det er også planlagt kampsamlinger i november og desember.

Selma Vattengård får med seg Mari Ustad fra Orkanger IF på høstens samlinger for Team BDO Jenter 14.

Orkla Fotballklubb ønsker jentene lykke til!

Mer informasjon om Team BDO ser du på NFF Trøndelag sine sider.

Team BDO 2023