Orklandlekene avsluttet med fotball og Orklandbadet

05/08/2021

Orklandlekene 2021 ble avsluttet torsdag med fotball i Idrettsparken og svømming i Orklandbadet. Det har vært en veldig variert uke for de 50 deltakerne under årets leker. Det startet i Idrettsparken mandag med turn og friidrett. Tirsdag var vi i Knyken, der barna fikk prøve skihopping, orientering, skyting og Knyken Trimpark. Onsdag var Orklandlekene i Hoston, der det var volleyball, leker og ridning. I dag ble det altså ei økt med fotball før vi tok turen inn i det flotte Orklandbadet. I løpet av uka har barn i alderen 10-14 år fått prøvd veldig mange aktiviteter, på flere av de flotte idrettsanleggene i kommunen vår. De har også knyttet nye sosiale bånd til andre barn som har vært med på Orklandlekene.

IMG 2224 xnmbsoci

Orkla Fotballklubb stilte med instruktører under dagens fotballøkt i Idrettsparken.

IMG 2689 hfqmepam
Barna fikk prøve en del tekniske øvelser.

IMG 2218 xyubspnz
Under påmeldingen på Orklandlekene ber vi deltakerne fortelle oss hvilke fritidsaktiviteter de holder på med til vanlig. Det er til god hjelp når vi skal sette opp grupper og planlegge de ulike aktivitetene. En stor del av barna spiller fotball til vanlig, så mange var nok på hjemmebane i Idrettsparken denne torsdagen.

IMG 2677 wqdxgbaf2
Å heade ballen var ikke vanskelig for Knut!

IMG 2701 vyinheot
Når det skal trenes fotball hører det med å ha en spilløkt. Det var stor innsats fra barna, og stor grad av Fair Play. Å være en lagspiller er en god egenskap å utvikle på fotballbanen.

IMG 2225
Fruktpause og lunsj er kjærkomment på dager med full aktivitet.

IMG 2730 xxkbmbde
Orklandlekene ble i år som i fjor avsluttes i Orklandbadet.

IMG 2737
Orklandbadet er en populær del av lekene, og et sted som mange av barna har vært mange ganger. Det er tydelig å se at mange sosiale relasjoner styrkes gjennom fire dager med felles opplevelser.

IMG 2720 cxvunqta2
Mange føler seg trygge i vannet, og trygge fra 5-meteren! Det tok ikke mange minuttene før halvparten av gruppa hadde hoppet fra stupetårnet.

IMG 2724 atjaplwg2
Orklandlekene 2021 er ferdig. Takk til alle barna som deltok! Uten deltakere blir det ingen leker. Alle deltakerne fikk med seg en t-skjorte hjem som minne.

Vi retter en takk til alle de mellom 40 og 50 personene som gjorde det mulig å gjennomføre, til idrettslagene som stilte sine anlegg til disposisjon og til sponsorer som bidro med penger, mat, transport og mange andre tjenester. Noen gratis, andre til redusert pris.

I år klarte vi å gjøre Orklandlekene gratis for deltakerne, takket være ekstra Koronastøtte fra flere av våre samarbeidspartnere.

Orkla Fotballklubb og Orkdal Idrettslag takker for finer dager under Orklandlekene 2021!