Orkla og Ranheim samarbeider!

22/05/2017

DSCN5136 2I 2016 gikk Sondre Sørløkk fra Orkla til Ranheim. I forbindelse med denne prosessen, ble klubbene enige om å fortsette med samtaler rundt muligheten for et tettere samarbeid, både sportslig og administrativt. Ranheim har stor tro på den måten Orkla FK driver sin spillerutvikling, og begge klubbene mener at et slikt samarbeid er en vinn-vinn situasjon!

Både Orkla FK og Ranheim Fotball har mange av de samme felles verdien og ikke minst et stort fokus på spillerutvikling. Ranheim Fotball er ikke bare en toppfotballklubb, men også en klubb for bredden og ungdomsfotballen. Samarbeidet vil også gjelde her, og fokus vil bli hvordan bli best i å utvikle unge spillere.

Rent sportslig så vil hele klubben nyte godt av samarbeidet, både på trenersiden og ikke minst for spillerne. Samarbeidet vil også gi spillerne på herresiden en mulighet til kortere vei inn i toppfotballen gjennom hospiteringer og treningsavtaler med Ranheim. Administrativt ser vi også store fordeler med et slikt samarbeid, da Ranheim Fotball er en veldrevet klubb med et stort kontaktnett.

Måten de har bygget opp klubben fra en bydels klubb og til å etablere seg i toppfotballen er til etterlevelse for oss alle. Vi ser fram til å samarbeide tett med Ranheim Fotball!