Orkla Keeper X-tra

16/01/2018

Ekstratreningen har gått over 5 torsdager i høsten 2017. Trenerne har vært Even Rønningsbakk (Menn senior) og Anders Gausen (sportslig leder ungdom) som også har UEFA B-lisens keepertrener.

I tillegg til klubbens egne keepere i aldersklassen 13-16 år har OIL sine 12-årsklasser vært invitert.

Det har vært godt oppmøte, og godt humør på treningene. Grunnleggende ferdigheter for keeper har vært i fokus. Klubbens keepere har vært tålmodige og ivrige til å terpe om og om igjen noe som har resultert i en fin utvikling. Treningene har vært lærerike både for spillere og trenere. Det kreves mye av den moderne keeperen, og der er viktig å ta tak i utviklingen tidlig.

Tilbudet starter opp igjen etter vinterferien 2018 og da vil vi også invitere andre klubber i regionen. Dette tilbudet er jfr. NFF og TFF sin satsning på keepere både på klubb BDO og andre arenaer. Vi ser også på muligheten for å få til et eget prosjekt med Trøndelag Fotballkrets inn mot neste sesong for keeperrollen og utvikling av keepertrenere.

orklaextra