Orklaspillere og trenere på Klubb BDO!

09/12/2014

2014 12 09 19.37.53Orkla er godt representert både på spiller- og trenersiden når kretsens Klubb BDO-samlinger gjennomføres i høst. I kveld var U14-gruppene i aksjon på Orkla Kunstgress med til sammen 10 spillere og 3 trenere fra Orkla i aksjon!

På bildet ser vi bak fra venstre: Ola Haugen (trener), Lars Garberg jr, Magnus Høiseth, Gaute Mjønestrø, Håvard Fagerli, Sanne Olsen, Morten Wormdal (trener) og Knut Arne Høiseth (trener). Foran fra venstre: Andreas Eker Haugen, Simen Meland, Vegard Møkkelgård, Samuel Vattengård og Maren Eikli Andaas.

Klubb BDO er inngangen i kretsens spillerutviklingsmodell og U14-gruppene (jenter og gutter født i 2001) skal gjennomføre 3 treninger nå før jul. Og på nyåret skal også de yngste spillerne i aksjon, dvs. U13-gruppene (jenter og gutter født i 2002). De skal også gjennomføre 3 treningsøkter på Orkla Kunstgress.

Spillerne som deltar på Klubb BDO er nominert av klubbene selv - og en av betingelsene for å delta er at klubbene også stiller med trenere for å gjennomføre de første tiltakene. Det er klubber fra Orkdalsregionen som er med på disse 3 første samlingene som kjøres på Orkla Kunstgress. Etter dette skal spillerne inn til en kampdag i Bankhallen der de møter lag fra andre deler av fotballkretsen. Deretter blir gruppene krympet inn mot en felles kampdag for hele Trøndelag Fotballkrets, som gjennomføres på Steinkjer siste helga i mai.

Orkla er som sagt godt representert i Klubb BDO - og det er spesielt positivt at også klubbens trenere stiller opp og er med på å sikre god kvalitet på aktivitetene!