Mye å lære på RBKs Keeperøkt!

03/12/2014

2014 12 03 22.46.25Orkla har mange unge, dyktige keepere både på gutte- og jentesiden. Onsdag kveld fikk noen av disse ei ekstra treningsøkt med RBK/SalMar Akademiets keepertrener Arne Cato Gellein! På bildet ser vi Arne Cato sammen med Kristian Sundli, Sander Ingebrikt Kvernmo, Sturla Barø, Victoria Forren, Maria Staven Gjessing og Håvard Fagerli.

Keepertrening kan ofte være et litt nedprioritert område i de fleste klubbene. For å få mer fokus på keeperrollen i Orkla og vise at dette kan gjøres med relativt enkle grep, inviterte vi Rosenborg til å komme utover for å kjøre ei keeperøkt med noen av ungdomskeeperne i Orkla. Rosenborg har mye god keeperkompetanse og onsdag kveld var det SalMar Akademiets keepertrener Arne Cato Gellein som ledet ei spesialtilpasset keeperøkt på Orkla Kunstgress. Også flere trenere var til stede for å plukke opp tips til gode keeperaktiviteter som kan brukes i treningshverdagen.

2014 12 03 22.48.57Målet med en slik impulskveld er først og fremst å motivere våre unge keepere til å bli enda mer nysgjerrige og ivrige på å lære mer om keeperrollen. Samtidig er målet også at klubbens trenere ser nytten av å fokusere enda sterkere på keeperne i treningshverdagen. Orkla har allerede mange trenere med god keeperkompetanse og med litt ekstra input, vil dette være et godt grunnlag for å få fram enda flere og enda bedre keepere.

20141203 185049I onsdagens økt fokuserte RBKs keepertrener mye på isolerte keeperferdigheter satt inn i kamplike situasjoner og alle aktivitetene som ble vist kan godt kjøres på ei vanlig lagstrening, enten som en egen keepersekvens, eller som en egen "stasjon" samtidig med at utespillerne kjører sine aktiviteter.

Orkla har et godt samarbeid med Rosenborg og er veldig fornøyd med at en slik impulskveld kan gjennomføres! Takk til RBK og Arne Cato Gellein for en flott keeperkveld som helt sikkert er med på øke motivasjonen til både spillere og trenere i Orkla FK!