Før Junkeren-kampen

19/05/2017

20150530 154443 3Det er klart for ny hjemmekamp i Norsk Tipping-ligaen på Orkdalsbanken stadion! Denne gangen står Bodø-laget Junkeren på motsatt banehalvdel og her følger en "før-kampen-rapport" fra Orklatrener Arnstein Røen.

Det løsner for gode gutter! 3 poeng på 5 kamper. Det er statusen. Man kan bruke mange unnskyldninger og bortforklaringer….hvis man ønsker det. Slik er ikke vi! Kun gjennom hardt arbeid på treningsfeltet, på hver økt gjennom hele uka, snur vi dette.

Nå er det en gylden anledning til å vise seg fram, for de yngste urutinerte og de ikke så unge og rutinerte! Nå kan man vise hva man er laget av. Vi har opplevd motgang sesonger tidligere vi, og har også da klart å komme knallsterkt tilbake. Å vinne kamper i denne ligaen krever mer enn i fjor. Alle må gi 100%, det er nøkkelen vår.

Å få alle tilbake på treningsfeltet er også en viktig faktor. Flere rutinerte spillere ute samtidig påvirker treningskvaliteten vår, selvfølgelig. Ingen lag på dette nivået vil være upåvirket av at 4-5 i første11’eren er ute samtidig. Samtidig ønsker vi å gi honnør til de som da har fått sjansen. To debutanter forrige kamp gjennom Espen L Staveli og Ole Løkken viser at det gror godt, og slik skal det fortsette i Orkla Fk. Vi skal vinne på vår måte, gjennom vår filosofi. Basta!

Derfor er det enda viktigere enn noen gang at dere også støtter oss nå, for å snu motgang til medgang. Vi må stå sammen, tillitsvalgte, ledere, trenere, spillere og publikummere.. Hjelp våre spillere til å ta ut sitt ytterste i 90 min ++ gjennom hver kamp. Det har dere gjort tidligere og det håper vi dere fortsetter med!

Mot Junkeren vil vi garantert involvere flere juniorspillere igjen, både fra start av og underveis. Ingen lag (bortsett fra Molde og RBK) mønstrer så mange junior som vi på dette nivået i vår liga. Det er vi stolte av. Så kan de kritiske røstene hevde at det ikke er godt nok.

Mulig dere har rett, akkurat nå, men vi har erfart hvert år at disse spillerne tar steg, noen raskere enn andre. Sammen med de rutinerte gutta har vi klokketro på at vi skal snu dette. Og det gjør vi gjennom; hardt arbeid og treningskvalitet krydret med stor støtte fra dere!!

God kamp til dere alle!

PS! En stor gratulasjon til RBK som 100-års jubilant, hvor en orkdaling er an av de sterkeste bidragsyterne til suksesshistorien de siste 40-50 årene.