Orkla 3 ledet men tapte klart

01/07/2017

DSCN5800 2Orkla 3 sjokkåpnet med en tidlig ledelse, men Grønningen hadde mest krefter og dro i land en komfortabel seier til slutt. Det er kortversjonen av dagens 6.divisjonsoppgjør på Åsøya gras i Lensvik. Kampen var en del av programmet på årets Kibnebfestival og samlet mange tilskuere på en flott stadion med et topp gressdekke! Vi fulgte kampen og har både referat og masse bilder fra oppgjøret!

Før dette klassiske lokalderbyet hadde hjemmelaget Grønningen med syv kamper og 10 poeng et stykke opp til ledende Sandstad/Hitra 2, som etter ni kamper har sanket 18 poeng. Orkla 3 på sin side, lå sist uten poeng etter åtte kamper.

DSCN5685Orkla 3 og Grønningen består av spillere som kjenner hverandre godt også utenfor fotballbanen. Med mange tidligere Orklaspillere på dagens Grønningenlag, var nok tenningen derfor høy i begge spillertroppene og det la heller ingen demper på stemningen at flust med tilskuere hadde møtt fram når lagene entret en imponerende fin gressmatte på Åsøya stadion!

DSCN5788

Orkla 3 gikk hardt ut fra startblokkene og tilrev seg et lite initiativ i starten av kampen. Det var derfor fullt fortjent når "leiesoldat" Sondre Ysland fra G19 satte inn 1-0, forøvrig etter godt forarbeid av Petter Tveitnes (nr. 11 på bildet over) - også han fra G19.

DSCN5862 2Grønningen kom relativt raskt til hektene og utlignet til 1-1 etter å ha hatt ballen mer og mer utover i omgangen. Begge lagene kom til flere gode muligheter - Grønningen de fleste - men en kombinasjon av uflaks og manglende dyktighet, gjorde at det fremdeles sto 1-1 når lagene gikk inn til pause.

DSCN5952Andre omgang åpnet med et Grønningen-overtak og det var tydelig at Orkla 3 hadde brukt mesteparten av kreftene i første omgang. Når så gjestene også brant et straffespark (bildet over), skjønte nok alle på sidelinjen at det gikk mot hjemmeseier.

DSCN5787Grønningen styrte det meste av showet gjennom hele andre halvdel av kampen, mens Orkla 3 etterhvert hadde nok med å forsvare seg. En ung, men både lovende og god keeper i Håvard Venn Fagerli (fra G16), sto godt i Orklaburet og fikk en travel ettermiddag når hissige Grønningen-angripere skulle stoppes.

DSCN6098Anført av tidligere Orklaspiller Hans Erlend Meland (nr. 6 på bildet over) og en lynrask og målfarlig Gøran Hansen Kvikstad, kunne speaker jevnt og trutt annonsere scoringer for hjemmelaget. Nevnte Meland med to scoringer og Hansen Kvikstad med tre, bidro dermed sterkt til at alle tre poengene ble igjen i Lensvika. August Indergård reduserte for Orkla 3 helt på tampen. En underholdende og god fotballkamp med god stemning både på og utenfor banen, endte til slutt med en fortjent 7-2 seier til Grønningen.

DSCN6103Orkla 3 håpet selvfølgelig før kampen på sesongens første poengfangst, men både manager Rune Trygg Andersen og spillerne skjønte nok innerst inne at det ville bli vanskelig.

DSCN5868Med et litt varierende treningsgrunnlag og der fotball ikke alltid står aller øverst på prioriteringslista, lar kompisgjengen Orkla 3 seg uansett ikke påvirke av en heller mager poengfangst så langt i sesongen. Fotballgleden og miljøet er det viktigste for disse guttene, som forøvrig både er en flott ressurs og gode representanter for Orkla FK!

DSCN5710

PS! Gå inn på våre facebooksider "Orkla FK" for å se et bildealbum fra oppgjøret!

DSCN6046 2Dagens Orklamannskap: Håvard Venn Fagerli, Ebrahimi Mohammed Reza, Lars Erling Eggamo Steinshaug, Kent Skjeltorp, Eind Alver Selvnes, Martin Snildal Nygård, Anders Olsen, Ole Wormdal Staveli, Ola Staveli, Mikael Paulsen, Øystein Haugset Skjellfjord, Trond Skrøvseth, Jørgen Ofstad, Vegard Berg Vuttudal, Sondre Ysland, August Indergård, Petter Tveitnes, Emil Eker Haugen.