Årets Fair Play retningslinjer

16/04/2017

20170416 201159Orklas Fair Play-retningslinjer 2017 er stort sett uendret fra i fjor. Fremdeles er Fair Play mer enn gule og røde kort. Det handler rett og slett om hvordan vi oppfører oss mot hverandre, både på og utenfor banen. Spillere, trenere, ledere, dommere, foresatte/foreldre, publikum, media og andre aktører i fotballen har alle et ansvar for å bidra til et godt fotballmiljø.

Orkla FK ønsker å ta sin del av ansvaret for dette og har lagt ut informasjon om klubbens Fair Play-arbeid på www.orklafk.no/klubben/fair-play/ Nedenfor følger noen av de viktigste punktene, gjeldende for alle Orklas årsklasser og lag.

- Fair Play-kontrakt for alle spillere 13-16 år, gjerne også for eldre spillere (kontrakt lastes ned fra www.orklafk.no)

- Fair Play som tema i team-møter, foreldremøter, spillermøter og trenerforum

- Fair Play fokus i foreldregruppene (foreldrevettregler lastes ned fra www.orklafk.no, «grønne kort» skaffes på forespørsel)

- Fair Play i fokus på alle utviklingstiltak (Orkla Tine Fotballskole, Orkla Xtra etc.)

- Fair Play kampvert på alle hjemmekamper (instruks lastes ned fra www.orklafk.no)

- Fair Play-hilsen før kamp, samt takke for kampen når den blåses av (gjelder alle spillere, trenere, lagledere)

- Fair Play kapteinsbind skal brukes i alle Orklas kamper (gi tilbakemelding hvis noen mangler kapteinsbind)

- Fair Play handler også om «trenervett» (Brosjyre «NFF Trenervett» lastes ned fra www.orklafk.no)